Bu çalışmanın temel amacı örnek teşkil etmesi açısından mühendislik dizayn yaklaşımına
uygun alternatif enerji kaynakları ile ilgili etkinlik planları oluşturmaktır. Araştırma 2013
yılında Güney illerinden birinde iki köy okulunda uygulanmıştır. Deney grubunda 44
kontrol grubunda ise toplam 52 öğrenci bulunmaktadır. Deney grubuna alternatif enerji
kaynaklarıyla ilgili mühendislik dizayn yöntemi kullanılarak geliştirilen etkinlikler, kontrol
grubuna ise aynı konuyla ilgili Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) onaylı mevcut ders kitabındaki
etkinlikler uygulanmıştır. Deney ve kontrol gruplarına geliştirilen Alternatif Enerji
Kaynakları Başarı Testi (AEKBT) öntest ve sontest olarak uygulanmıştır. Elde edilen
bulgulara gore mühendislik dizayn yöntemi ile de etkin biçimde fen öğretimi yapılabileceği
sonucuna ulaşılmıştır.
The main purpose of this study is to create instructional materials for alternate energy
resources topic as an example. The research was conducted in two rural area middle schools
in a southern province in 2013. The experimental group included 44 students and the
control group included 52 students. The experimental group took engineering-design based
alternate energy resources lessons while the control group took textbook-based alternate
energy resources lessons. The Alternative Energy Sources Achievement Test (AESAT) was
used as both pretest and posttest for both the groups. According to the results, it was
concluded that engineering design method can also be an effective wasy to teach science.