DİJİTAL PAZARLAMA VE İNTERNET REKLAMCILIĞI


Leblebici Koçer L., Gül M.

Sos-Con II. Uluslararası Sosyal Bilimler & İnovasyon Kongresi, Elazığ, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2019, ss.158

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Elazığ
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.158
  • Erciyes Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Artan rekabet işletmelerin hayatta kalabilmek için çeşitli alternatifler ve yenilikler üretmelerini zorunlu hale getirmiştir. Bu yenilikleri üretirken de teknolojiyi aktif bir şekilde kullanmak günümüzde kaçınılmaz bir hal almıştır. Geleneksel pazarlama anlayışı gelişen teknolojiyle birlikte farklı bir boyut kazanmıştır. Yeni nesil iletişim araçları sağladıkları kullanım kolaylıklarıyla hayatımızın her alanında yer almaktadır. İnsanlar ihtiyaçları olan ürün ve hizmeti internet reklamlarına bakarak veya diğer dijital pazarlama araçlarını kullanarak bulundukları yerden kolaylıkla tedarik edebilmektedirler. İşletmelerde daha geniş kitlelere hitap edebilmek ve tüketicilerin karar vermelerini sağlayabilmek için dijital pazarlama kanallarını kullanmaktadırlar. Özellikle internet reklamları artık işletmeler için hedef kitlelerine ulaşabilmelerini sağlayan önemli medya araçlarından biri haline gelmiştir. Bu bağlamda; çalışmada, gelişen teknoloji sayesinde küresel pazar haline gelen dünyada dijital pazarlamanın ve internet reklamlarının pazarlama açısından önemini ortaya koymak amaçlanmaktadır. Ayrıca, yoğun rekabet ortamında işletmelere konuyla ilgili tavsiyeler verilmesi ve tüketicinin işletmelerin dijitalleşme çabaları hakkında bilgi sahibi olmalarına yardımcı olmak da çalışmanın diğer amaçları arasında sayılabilmektedir. Anahtar Sözcükler: Dijital Pazarlama, Reklam, İnternet Reklamcılığı