Öğretmenler gerçekleştirdikleri öğrenme ve öğretme süreci etkinlik- lerini bir plan ve program çerçevesinde yürütmektedirler. Gerçekleştirilen bu etkinliklerde temel amaç, öğrencilerin bulundukları sınıf seviyesine ait kazanım- lara sahip olmalarını sağlamaktır. Bu konuda öğretmenlere dersin öğretim pro- gramı, öğretim programına paralel olarak hazırlanan ders, çalışma ve kılavuz kitaptan oluşan kitap seti ve ait olduğu eğitim kurumu yönetmeliği yol haritası işlevi görmektedir. Türkçe öğretmenleri de Türkçe dersi öğretim programının yol göstericiliğinde öğrenim etkinliklerini biçimlendirmektedirler. Türkçe dersi metin işleme süreci etkinlikleri çerçevesinde yürütülen bir derstir. Bu çerçevede dil bil- gisi konu ve kuralları kavratılmakta, okuma, dinleme, konuşma ve yazma beceri- leri geliştirilmeye çalışılmaktadır. Bu çalışmada öğrencilerin dil becerilerinin gelişimi açısından Türkçe dersinde metin işleme süreci üzerinde durulmaktadır.
Teachers carry out teaching and learning processes activities they per- form within the framework of a plan and the program. The main purpose of this event held in, is to ensure that the s of students with their grade level. In this regard, Turkish course curriculum, prepared in parallel set of books to the Turkish course curriculum, and belongs to the education agency regulations serves as the road map to the teachers. Turkish teachers also are formatting learning activities under the guidance of Turkish course curriculum. Turkish courses are a lesson carried out within the framework of text processing activ- ities. In this context, are comprehension rules of grammar and subject; read- ing, listening, speaking and writing skills is trying to developing. In this study, are focused on process of text processing activities in terms of the development of students language skills in Turkish courses.