ERÜ Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, cilt.9, sa.2, ss.54-59, 2022 (Hakemli Dergi)
Hemşireler
birey, aile, grup ve toplumun sağlığının geliştirilmesi, korunması, hastalık durumunda
iyileştirilmesi ve yaşam kalitesinin artırılması amacıyla birçok rol ve
sorumluluk üstlenmektedirler. Bunlardan birisi de araştırma yapmaktır.
Araştırma yapma süreci lisans eğitimi sürecinde kazanılması ve geliştirilmesi
gereken bir süreçtir. Öğrenciler lisans eğitiminden itibaren projelere dahil
edilerek teşvik edilmelidir.
Bu makalede
iki hemşirelik lisans öğrencisinin Türkiye Bilimsel ve
Teknolojik Araştırma Kurumu projesine
bursiyer olarak dahil olma süreçleri bursiyerlik
sürecinde yaşadıkları olumlu ve olumsuz deneyimlere yer verilmiş olup bu deneyimin
ve araştırma süreçlerinin hemşirelik mesleği açısından önemi anlatılmaktadır.
Öğrenciler
projede bursiyer olarak çalışmanın heyecan verici bir süreç olduğunu, araştırma
sürecini öğrenmelerine katkı sağladığını, kişisel gelişimlerine yardımcı olarak
iletişim becerilerini artırdığını, zaman yönetimini öğrenmelerine ve disiplinli
çalışmalarına katkı sağladığını belirtmişlerdir. Aynı zamanda kendilerinde
merak duygusunun oluştuğunu, bunun klinik ortama hazırlıklarını sağlayarak,
yaptıkları uygulamaların nedenini anlama fırsatı sağladığını, analiz
yeteneklerini geliştirdiğini ve kazandıkları burs imkanı ile bütçelerine maddi
destek olduğunu ifade etmişlerdir. Öğrencilerin zorlandıkları noktalar ise
zaman sıkıntısı yaşama, ders hazırlığı için ayrılan sürede azalma ve insanların
çalışma sürecindeki tepkileri olarak belirlenmiştir.
Hemşirelik mesleğinin gelişebilmesi
için hemşireliğin geleceği olan öğrencilere yatırım yapılması önem arz
etmektedir. Öğrencilerin meslek yaşamı boyunca gerçekleştirmesi gereken rol ve
sorumluluklarında etkili olabilmesi ve araştırma kültürünü edinebilmesi için
lisans eğitiminde kendilerini geliştirmeleri gerekmektedir. Bu yüzden
hemşirelik öğrencileri Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu projesi
gibi ulusal ve uluslararası projelere dahil edilerek araştırma süreçlerine
katılmalı ve proje süreçlerini deneyimlemeleri için desteklenmelidir.