Androloji Bülteni, cilt.24, sa.1, ss.264-272, 2022 (Hakemli Dergi)
AMAÇ: Bu araştırma ebelik öğrencilerinde cinsel bakıma ilişkin tutum
ve inanışların cinsel tutum ve cinsel utangaçlığa etkisini belirlemek amacıyla tanımlayıcı olarak yapıldı.
GEREÇ ve YÖNTEMLER: Tanımlayıcı tipteki bu araştırma Şubat
2022-Nisan 2022 tarihleri arasında Bozok Üniversitesi Sağlık Bilimleri
Fakültesi ebelik bölümünde öğrenim gören ve çalışmaya katılmayı kabul eden 274 öğrenci ile yürütüldü. Verilerin toplanmasında Tanıtıcı
Bilgi Formu, Cinsel Utangaçlık Ölçeği (CUÖ), Hendrick Cinsel Tutum
Ölçeği (HCTÖ) ve Cinsel Tutum ve İnançlar Ölçeği (CTİÖ) kullanıldı.
Çalışma için etik kurul onayı, kurum izni ve çalışma kapsamına alınan
öğrencilerin bilgilendirilmiş olurları alındı.
BULGULAR: Çalışmada öğrencilerin CUÖ puan ortalaması
17,88±6,47, HCTÖ puan ortalaması 82,87±10,19, CTİÖ puan ortalaması 37,50±7,57 olarak elde edildi. Cinsel utangaçlık ile cinsel tutum ve cinsel bakıma ilişkin cinsel tutum ve inanışlar arasında pozitif
yönde anlamlı bir ilişki tespit edildi (p<0,01). Ebelik öğrencilerinde
cinsel inanç ve tutumlar ölçeği üzerine cinsel tutumların ve cinsel
utangaçlığın istatistiksel olarak anlamlı bir etkisi bulundu (p=0,005;
p<0,001). Öğrencilerin CTİÖ puanlarının %7,1’lik kısmı HCTÖ ve
CUÖ ile açıklanmaktadır.
SONUÇ: Bu çalışmadan elde edilen bulgulara göre, öğrencilerin CUÖ
puanlarının yüksek CTİÖ puanlarının ise orta düzeyde olduğu tespit
edildi. Ayrıca cinsel utangaçlık ile cinsel tutum ve cinsel bakıma ilişkin
cinsel tutum ve inanışlar arasında olumlu yönde ilişki vardır. Bütüncül
bakımın temel unsurlarından olan cinsel sağlık bakımına yönelik olumlu tutum ve inançların oluşturulması için öğrencilere kapsamlı cinsel
eğitimlerin yer ders müfredatlarının oluşturulması önerilebilir.
Anahtar Kelimeler: Ebelik öğrencisi, cinsel tutum, cinsel utangaçlık,
cinsel bakım