V. TURKCESS. INTERNATIONAL EDUCATION AND SOCIAL SCIENCES CONGRESS, İstanbul, Türkiye, 27 - 29 Haziran 2019, ss.682-696
Gelişen teknolojiye bağlı olmak üzere, anatomi, cerrahi ve klinik gibi derslerde simulasyon
tekniğinin kullanım asıyla, kadavra ve plastinizasyon gibi materyallere olan ihtiyaç çok
azalmıştır. Ayrıca, başarı oranı oldukça yüksektir. Simülasyon birçok eğitim türünde ve farklı
disiplinlerde yararlanılabilen tekniktir. Öğrenme, değerlendirme ve araştırma amaçlı olarak
kullanılmaktadır. Tıbbi eğitimde simülasyonun kullanımı ile teknik beceriler, problem çözme
ve karar verme becerileri, iletişim becerileri geliştirilebilir. Doğal-gerçek ortamları taklit eden
sanal obje ya da ortamları sunan bu simülasyonlu eğitim üst düzeyde bilgisayara dayalı
teknolojiyi içinde barındırır. Özellikle anatomi ve cerrahi beceri eğitimlerinde laparoskopik ve
endoskopik girişimlerin eğitim ve değerlendirmelerinde yararlanılmaktadır. "Hat screen",
‘‘augmented", “immersive” olacak şekilde üç başlıkta yer alabilmektedir. ‘İmmersive” olan
çeşit ile 360 derece görüş sağlayabilmektedir. (VR - virtual reality) anatomi eğitimiyle kadavra
diseksiyonu, maket ve plastinasyon çalışmalarıyla teorik bilgilerini destekleyen öğrenciler,
canlı vücudunun üç boyutlu yapısını daha da iyi kavrayıp, anatomi bilgilerini pekiştireceklerdir.
Öğrencilere bilginin yanı sıra yeterli düzeyde mesleksel beceri kazandırması, bu becerilerin
kazandırılmasında hümanisttik öğrenme yöntemlerinin kullanılması, karmaşık beceri ve
senaryolar ile üst düzey eğitimlerin verilmesi ileri teknolojiye sahip modeler ve simulatörlerin
kullanılması ile gerçekleştirilebilecektir. Ayrıca bu modellerin ülke çapında tıp eğitiminde
yaygın olarak kullanılması ile sağlık personelinin yeni geliştirilen sağlık sistemine daha kolay
ve hızlı entegrasyonu da sağlanacaktır.