FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ROBOTİK KODLAMA DENEYİMLERİ


Gökçe H., Bektaş O., Şahin A.

Kapadokya Eğitim Dergisi, cilt.5, sa.1, ss.1-21, 2024 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 5 Sayı: 1
  • Basım Tarihi: 2024
  • Doi Numarası: 10.69643/kaped.1360244
  • Dergi Adı: Kapadokya Eğitim Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: EBSCO Education Source
  • Sayfa Sayıları: ss.1-21
  • Erciyes Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu araştırmada, fen bilgisi öğretmen adaylarının robotik kodlama deneyimlerini incelenmiştir. Araştırma, ayrıca Arduino robotik seti ve mBlock kodlama programları hakkında teknik bilgilerin verilmesi ve robotik kodlama etkinliklerinin gerçekleştirilmesi süreçlerini içermektedir. Bu araştırmada nitel araştırma desenlerinden fenomenoloji tercih edilmiştir. Araştırmanın katılımcıları, İç Anadolu bölgesinde bulunan bir devlet üniversitesinde öğrenim gören üçüncü sınıf fen bilimleri öğretmen adaylarıdır (n=12). Araştırmada veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme kullanılmıştır. Geçerliğin sağlanması için görüşmelerin kayıt altına alınması ve kuramsal üçleme gibi önlemler alınmıştır. Araştırmada veriler içerik analizi ile çözümlenmiştir. Araştırmanın bulguları doğrudan alıntıları ile desteklenmiştir. Araştırmada öğretmen adaylarının, robotik kodlamayı fen bilimleri derslerinde kullanacakları sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca, bu çalışmada etkinliklerin öğretmen adaylarına mesleki anlamda öğrenciyi aktif kılma ve problem çözme becerisi gibi pek çok katkısı olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bu sonuçlar doğrultusunda, robotik kodlamanın eğitimde kullanımının artırılmasına yönelik önerilerde bulunulmuştur.