Kapadokya Eğitim Dergisi, cilt.5, sa.1, ss.1-21, 2024 (Hakemli Dergi)
Bu araştırmada, fen bilgisi öğretmen adaylarının
robotik kodlama deneyimlerini incelenmiştir.
Araştırma, ayrıca Arduino robotik seti ve
mBlock kodlama programları hakkında teknik
bilgilerin verilmesi ve robotik kodlama
etkinliklerinin gerçekleştirilmesi süreçlerini
içermektedir. Bu araştırmada nitel araştırma
desenlerinden fenomenoloji tercih edilmiştir.
Araştırmanın katılımcıları, İç Anadolu
bölgesinde bulunan bir devlet üniversitesinde
öğrenim gören üçüncü sınıf fen bilimleri
öğretmen adaylarıdır (n=12). Araştırmada veri
toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış
görüşme kullanılmıştır. Geçerliğin sağlanması
için görüşmelerin kayıt altına alınması ve
kuramsal üçleme gibi önlemler alınmıştır.
Araştırmada veriler içerik analizi ile
çözümlenmiştir. Araştırmanın bulguları
doğrudan alıntıları ile desteklenmiştir.
Araştırmada öğretmen adaylarının, robotik
kodlamayı fen bilimleri derslerinde
kullanacakları sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca, bu
çalışmada etkinliklerin öğretmen adaylarına
mesleki anlamda öğrenciyi aktif kılma ve
problem çözme becerisi gibi pek çok katkısı
olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bu sonuçlar
doğrultusunda, robotik kodlamanın eğitimde
kullanımının artırılmasına yönelik önerilerde
bulunulmuştur.