Medya ve Din Araştırmaları Dergisi (Online) , cilt.1, sa.2, ss.211-242, 2018 (Hakemli Dergi)
Facebook, Twitter gibi sosyal ağlar, hızlı bir şekilde haber ve bilgiler sunan, haber ve bilgilerin yeniden
okunabildiği, bunlarla ilgili tartışma yapılabildiği küresel bir forum özelliği göstermektedir. Ünlü
kişilerden sanatçılara, politikacılara kadar sosyal ağlar, kişilerin fikirlerini kitlelere iletmede ve kitleleri
yönlendirmede etkili ve hızlı bir yöntem olarak kullanılmaktadır. Sosyal ağlar bütün bu özellikleri
nedeniyle söylem üretiminde ve dağıtımında geleneksel medyaya göre daha tercih edilir hale gelmiştir.
Facebook üzerinde, İslamofobik söyleme sahip 35 adet site tespit edilmiştir. Bu çalışmada 35 İslamofobik
site içinden ‘amaçlı rastgele örnekleme’ tekniğiyle ‘Anti-İslam Alliance’ ve ‘Stop Islamization of The
World’ isimli siteler incelenmek üzere seçilmiştir. Çalışmada, her iki sitede gönderiler kısmında, 2017 ve
2018 yılları arasında yayınlanmış içerikler ve içeriklerin altındaki yorumlar inceleme kapsamına alınmıştır.
Araştırmanın sınırlılığı bakımından yayınlanmış haber, fotoğraf ve video arasından en çok beğenilen,
yorum alan ya da paylaşılan 10 içerik, eleştirel söylem analiziyle incelenmiştir. Çalışmanın sonucunda,
Müslüman kelimesinin barbar, şeytani, sabit fikirli, eğitimsiz (cahil), terörist, sert, deli, vahşi, gözü
dönmüş, kelimeleriyle birlikte kullanıldığı görülmüştür. Yine benzer bir şekilde İslam dini terör dini,
pedofiliyi destekleyen din, totaliter bir ideoloji, şeytanın tarikatı, ‘barbar’ ve ‘ilkel’ toplumların inancı,
savaşın ideolojik silahı gibi olumsuz şekilde nitelendirilmiştir.