V. Ulusal Havaclık ve Uzay Konferansı, Kayseri, Türkiye, 8 - 10 Eylül 2014, cilt.1, sa.50, ss.1-8
Alüminyum matrisli seramik parçacık takviyeli kompozitler, ticari Al alaşımları ile karşılaştırıldığında, yüksek spesifik mukavemet, rijitlik, yüksek aşınma direnci, artan sertlik ve bazı koşullarda iyi yorulma direncinden dolayı uçak, uzay araçları ve otomotiv komponentlerinin yapısal parçalarında kullanımı artmaktadır. Bu malzemelerin özellikleri; matris malzeme ve parçacık özellikleri, parçacık hacim oranı, boyutu, üretim yöntemi, üretim sonrası uygulanan haddeleme, ekstrüzyon ve ısıl işlemlerinden etkilenmektedir. Ayrıca yorulma çatlak başlangıcı ve yorulma çatlak ilerleme hızı, aynı malzemede gerilme oranı, çekme-basma yükleme sırası, rastsal olarak parçanın kalacağı aşırı yükler gibi farklı yorulma parametrelerinden dolayı değişiklik gösterebilmektedir. Özellikle uçak yapısal parçaları için kullanılacak malzemelerin, hasar tolerans tasarımının bir gereği olarak, yorulma çatlak ilerleme hızı ve davranışının çok iyi karakterize edilmesi gerekmektedir. Bu bildiride mevcut yayınlanmış çalışmalardan farklı takviye oranları ve boyutlarına sahip Al matrisli parçacık takviyeli kompozitlerin yorulma çatlak ilerleme davranışı, yorulma çatlak ilerleme hızı ve etkin çatlak ilerleme mekanizmaları açısından incelenmiştir.