TÜRKİYE’DE KORE AKIMI: GÜZELLİK SEKTÖRÜ ÜZERİNE


Türközü S. G.

KORE POPÜLER KÜLTÜRÜ ÜZERİNE İNCELEMELER, Mutlu BİNARK-Alptekin KESKİN-Engin SARI-Hatice KÖROĞLU TÜRKÖZÜ, Editör, Kimlik Yayınları, Kayseri, ss.159-175, 2024

  • Yayın Türü: Kitapta Bölüm / Araştırma Kitabı
  • Basım Tarihi: 2024
  • Yayınevi: Kimlik Yayınları
  • Basıldığı Şehir: Kayseri
  • Sayfa Sayıları: ss.159-175
  • Editörler: Mutlu BİNARK-Alptekin KESKİN-Engin SARI-Hatice KÖROĞLU TÜRKÖZÜ, Editör
  • Erciyes Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Hallyu, Kore devletinin kendi kültürlerinin Japon ve Amerika kültürleri arasında kaybolmaması için başta sadece kendi ülkesinde uyguladığı bir kültür politikasıdır. Hallyu, kelimenin tam anlamıyla “Kore Akımı” demektir ve Kore dizilerinin Çin’de yayınlanmasıyla ilk kez Çin medyası tarafından kullanılan bir terimdir (Türközü, 2013, s. 27). Yani, Kore kültürünün dünyaya yayılması durumuna “Hallyu” denmektedir. İlk olarak hayatımıza giren K-dramalar, K-pop daha sonralarda ise Kore güzellik ürünleri (K-Beauty), Kore yemeği (K-Food), Kore modası (K-Fashion) Kore edebiyatı (K-Literature) gibi alanlarla Kore’nin dünyada tanınmaya başlamasıyla Kore kültürü dünyada kabul edilen popüler bir kültür haline gelmiş ve Amerikan kültürüne alternatif bir kültür olmuştur. Bununla da kalmayıp Amerika ve Avrupa ülkelerinde de kabul görmüştür. Dünyaya ve Türk toplumuna aktarımında K-dramalar ve K-pop ön sıralarda yer almıştır. Kitle iletişim araçları sayesinde 1990’lı yıllarda K-dramalarla başlamıştır ve ilk kendi coğrafyasında faaliyet göstermiştir. Günümüzde ise hemen hemen her coğrafyada tanınıp bilinmektedir.