Tüketici ve Tüketici Araştırmaları Dergisi, 2019 (Hakemli Dergi)
Bu çalışmanın amacı, modernite ve postmodernite olguları kapsamında turizmin gelişim ve değişimini inceleyerek; iktisadi, sosyo-kültürel, ekolojik ve politik yapılardaki olası gelişim ve değişimlerin sonuçlarının turizm faaliyetleri ile etkileşimini “çevre-merkez” ilişkisini
kavramsal olarak ele alarak ilgili bilgi birikimine bütünsel bir bakış ile
katkı oluşturabilmektir. Bu bağlamda, bu çalışmada, ikincil kaynaklara dayalı olarak kavramsal bir değerlendirme yapılmaktadır. İncelenen
kaynaklar ışığında turizmin, farklı tarihsel süreçlerdeki değişimlerden
önemli derecede etkilenmesi ve şekillenmesinin söz konusu olduğu
anlaşılmaktadır. Bu kapsamda modern dönemin kitle turizmine, postmodern dönemin ise alternatif turizm türlerine zemin hazırladığı ve bu
süreçlerin turizme yansımasının hem olumlu hem de olumsuz olarak
adlandırılabilecek durumlara sebep olduğu bu çalışmada değerlendirilmektedir.
The aim of this study is to examine the development and transformation of tourism within the concepts of modernity and postmodernity,
and to make a conceptual contribution to the relevant knowledge accumulation with a holistic approach by considering the consequences
of possible developments and transformations in economic, socio-cultural, ecological and political structures within the context of “periphery-center” interactions of tourism related activities. With respect to
this, this study makes a conceptual evolution based on the relevant
literature, in the light of which, it is understood that tourism is affected
and shaped significantly by various historical transformations. Hence,
it can be concluded that while the modern era prepared the ground
for mass tourism, the postmodern period has prepared the ground for
alternative tourism types; and that the reflections of these transformational processes on tourism have resulted in both positive and negative
consequences.