Selcuk Dental Journal, vol.8, no.3, pp.591-599, 2021 (Peer-Reviewed Journal)
Amaç: Bu çalışmanın amacı bir grup türk pedodontistin tanı ve tedavi yaklaşımlarını değerlendirmektir. Gereç ve Yöntemler: Türkiye’deki üniversitelerde ve özel kurumlarda çalışmakta olan 210 pedodontiste kişisel bilgiler ile birlikte tanı ve tedavi planlamaları kapsamında 13 soruluk anket formu e-posta yoluyla gönderilmiştir. Bulgular: Gönderilen 210 anketten 140’ı cevaplandırılmış olup cevaplanma yüzdesi % 70’dir. Çalışmaya katılan pedodontistlerin yaşlarının ortalaması 31.2’dir. Katılımcıların % 16.4’ü öğretim üyesi, % 16.4’ü uzman ve % 67.2 si ise doktora/uzmanlık öğrencisiydi. Katılımcıların tanı ve tedavi yaklaşımlarını içeren sorulara verdikleri cevaplar her soru için yüzdesel farklılıklara sahiptir. Sonuç: Bu çalışmanın bulguları dahilinde pedodontistlerin tanı ve tedavi yaklaşımlarında farklılıklar görülmektedir. Türk pedodontistlerinin klinik portresini oluşturmak için daha fazla anket çalışmasına ihtiyaç vardır.