VIII. ULUSLARARASI TARİH EĞİTİMİ SEMPOZYUMU, Adana, Türkiye, 7 - 09 Eylül 2022, ss.25-26
İnsanlar tarih boyunca birbiriyle sürekli etkileşim içerisinde olmuşlardır. Bunun
neticesinde toplumlar kendilerine özgü kültürleri meydana getirmişlerdir. Bu
çalışmanın sahasını oluşturan Koramaz Vadisi de kendine has bir kültürün ve
yaşamın izlerini bünyesinde barındırmaktadır. Bu özellikleriyle Koramaz
Vadisi 2020 yılında UNESCO tarafından geçici kültürel miras listesine
alınmıştır. Bu araştırmanın amacı, vadi çevresinde yer alan ilkokul, ortaokul
ve liselerde görev yapmakta olan öğretmenlerin vadiye ilişkin farkındalıklarının
okul dışı eğitim yoluyla geliştirmesini hedeflemektedir. Nitel araştırma
yöntemlerinden durum çalışmasının kullanıldığı bu araştırmada araştırmanın
katılımcılarını Koramaz Vadisi çevresinde yer alan farklı kademelerdeki
okullarda görev yapmakta 30 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada veri
toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşmeler, araştırmacı günlüğü,
gözlem notları kullanılmıştır. Elde edilen veriler betimsel ve içerik analizi ile
çözümlenmiştir. Araştırma ile Koramaz Vadisi’ne ilişkin öğretmenlerin
farkındalıklarının artırılması amacıyla Koramaz Vadisi Okul Dışı Öğretim
Paketi hazırlanmaktadır. Bu paketler aracılığıyla öğretmenlere vadide
uygulamalı eğitimler verilmesi sağlanacaktır. Öğretmenler elde ettikleri
kazanımları öğrencilerine uygulamalı şekilde aktarmalarıyla Koramaz
Vadisine ilişkin farkındalığının sürdürülebilir bir şekilde artırılması
hedeflenmektedir. Ayrıca öğrenciler aracılığıyla vadi çevresinde yer alan yedi
mahallenin insanlarının da farkındalığının artırılarak kültürel mirasın
korunmasına ve sürdürülebilir gelişimine katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
Araştırmanın veri toplama ve analiz süreçleri devam etmektedir. Bu çalışma
TÜBİTAK Bilim İnsanı Destekleme Daire Başkanlığı tarafından 2209-A
Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı kapsamında
1919B012101855 başvuru numarasıyla desteklenmiştir