2. International 21st Century Educational Research Congress, Burdur, Türkiye, 25 - 27 Nisan 2024, cilt.2, ss.203
Okul öncesi
eğitim programı, çocukların gelişimine destek olmayı amaçlayan ve onların tüm gelişim
alanlarında ortaya çıkabilecek
eksiklikleri önlemeyi
hedefleyen çok yönlü bir
programdır. Bu araştırmada çalışma grubunu oluşturan öğretmenlerin, programı uygulama surecinde karşılaştıkları problemlerin
belirlenmesi ve bunların en
aza indirilmesi hedeflenmiştir.
Karma yöntem kullanılan bu
araştırmanın evrenini Kayseri il merkezine bağlı Melikgazi,
Kocasinan, Talas, Hacılar, İncesu ilçelerindeki
resmi anasınıfı ve
anaokullarında görev yapan 105 okul öncesi öğretmeni
oluşturmaktadır. Veri
toplama aracı
olarak, Likert tipi beş
dereceli 53 maddeden oluşan ve dört acık uçlu sorudan oluşan
anket kullanılmıştır. Yapılan çalışmada nicel veriler, bir analiz programı ile analiz edilmiş, acık uçlu
sorular ise içerik analizi
ile incelenmiştir. Öğretmenlerin, alan ve materyal yetersizliği sebebiyle merkezleri oluşturamaması ve
teknolojinin eğitimle
yeterince iç içe olmaması gibi
konularda sorunlar yaşadığı tespit edilmiştir. Öğretmenlerin okul bahçesinde açık hava
dersleri düzenleyerek
alternatif öğrenme ortamları oluşturabileceği, çevrimiçi öğrenme
platformları kullanarak
interaktif dersler düzenleyebilecekleri,
ayrıca okullardaki materyal yetersizliğini gidermek için ise
geri donuşum malzemelerini kullanarak el yapımı
materyaller oluşturabilecekleri
önerilmiştir.
Bulgular literatürle
karşılaştırılmış ve olumlu sonuçlar
elde edilmiştir.