Okul Öncesi Öğretmenlerinin 2013 Okul Öncesi Eğitim Programı Hakkındaki Görüşleri (Kayseri İli Örneği)


Creative Commons License

Kılıç B., Yılmazer M. İ.

2. International 21st Century Educational Research Congress, Burdur, Türkiye, 25 - 27 Nisan 2024, cilt.2, ss.203

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Cilt numarası: 2
  • Basıldığı Şehir: Burdur
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.203
  • Erciyes Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Okul öncesi eğitim programı, çocukların gelişimine destek olmayı amaçlayan ve onların tüm gelişim alanlarında ortaya çıkabilecek eksiklikleri önlemeyi hedefleyen çok yönlü bir programdır. Bu araştırmada çalışma grubunu oluşturan öğretmenlerin, programı uygulama surecinde karşılaştıkları problemlerin belirlenmesi ve bunların en aza indirilmesi hedeflenmiştir. Karma yöntem kullanılan bu araştırmanın evrenini Kayseri il merkezine bağlı Melikgazi, Kocasinan, Talas, Hacılar, İncesu ilçelerindeki resmi anasınıfı ve anaokullarında görev yapan 105 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak, Likert tipi beş dereceli 53 maddeden oluşan ve dört acık uçlu sorudan oluşan anket kullanılmıştır. Yapılan çalışmada nicel veriler, bir analiz programı ile analiz edilmiş, acık uçlu sorular ise içerik analizi ile incelenmiştir. Öğretmenlerin, alan ve materyal yetersizliği sebebiyle merkezleri oluşturamaması ve teknolojinin eğitimle yeterince iç içe olmaması gibi konularda sorunlar yaşadığı tespit edilmiştir. Öğretmenlerin okul bahçesinde açık hava dersleri düzenleyerek alternatif öğrenme ortamları oluşturabileceği, çevrimiçi öğrenme platformları kullanarak interaktif dersler düzenleyebilecekleri, ayrıca okullardaki materyal yetersizliğini gidermek için ise geri donuşum malzemelerini kullanarak el yapımı materyaller oluşturabilecekleri önerilmiştir. Bulgular literatürle karşılaştırılmış ve olumlu sonuçlar elde edilmiştir.