Journal of International Social Research, cilt.12, sa.62, ss.1363-1377, 2019 (Hakemli Dergi)
Türkiye’de televizyon yayıncılığı ekonomi politik ve kültürel nedenlerle hem makro hem de mikro ölçekte tartışılagelmiştir. Gündelik hayat pratikleri noktasında televizyon yayınları izleyicilerin hayatlarına önemli dokunuşlar yaptığı için de her zaman bu tartışmaların merkezinde yer almıştır. Bu nedenle televizyonda üretilen içerikler ve izleyicinin hangi program türlerini takip ettiği, alanın temel tartışmalarından birini oluşturmaktadır. Reyting analizleri, izleyicinin ilgisini çeken televizyon programlarının türü, içeriği ve aynı zamanda televizyon yayıncılığı noktasında değerlendirme yapabilme imkanı tanımaktadır. Bu çalışmada, özel televizyon yayıncılığının profesyonelleştiği ve farklı program türlerinde yayınlar yapmaya başladığı 1995 yılından 2010 yılına kadar Türkiye’deki televizyon izleyicilerinin en çok hangi içerik türlerini izlediğinin ortaya konulması amaçlanmıştır. Bu süreçte izleyiciyle buluşturulan ve en çok reyting toplayan program türlerinin eğlence, spor, dizi ve haber/bilgi olduğu belirlenmiştir. Uzun süreli bir dönemin panoramasını ortaya koyan bu çalışma, hem yayıncılar hem de medya çalışmaları için önemli veriler sunacak ve yayıncılar için bir ayna görevi görecektir.