1990'ların ortalarından bu yana, Güney Kore kültür endüstrisi çarpıcı biçimde dönüşüm yaşamış ve özellikle son on yılda, Güney Kore popüler kültürü tüm dünyaya hızla yayılmıştır. Kore popüler kültürüne yönelik artan ilgiyi tanımlamak için Asya'da Hallyu ("Kore Dalgası") terimi kullanılmıştır. Hallyu’nun başarısının arkasında yatan nedenler arasında Kore kültür şirketlerinin liberalleşmesi, hükümetin kültür şirketleri yetiştirme politikası, yeni medyanın gelişmesi, Asya kültür şirketlerinin değişmesi yer almaktadır. Kore Dalgasını küresel bağlamda yeni bir karşı dalga olarak tanımlamak ve bunun nasıl meydana geldiğini anlamak için özellikle Kore TV ve film endüstrilerinin nasıl geliştiğini bilmek gerekir. Bu iki endüstri tamamen hükümet tarafından kontrol edilmiş ve Kore kültür politikası 1980’lerin sonuna doğru dış baskılar doğrultusunda değişime uğramıştır. Güney Kore hükümeti, bu ulusal fenomenden tam olarak yararlanma yoluna gitmiş ve medya endüstrilerine Kore kültürü ihraç etmeye başlamıştır. Bu küresel yayılımla, Güney Kore'nin ulusal imajı güçlendirilmiş, yapımları gün geçtikçe popülerlik kazanmış ve ülke ekonomisi kalkındırılmıştır. Böylelikle, dünyayı kasıp kavuran bu dalga araştırmacıların merak konusu haline gelmiştir. 1990'lardan başlayarak Asya'da medya liberalleşmesiyle öncelikle Çalışmada Asya tüketim pazarında kendini gösteren ve 2000’li yıllar itibariyle dünya çapında ve ülkemizde de popüler bir kültürel olgu haline gelen Hallyu’nun tanımı, nasıl geliştiği ve Hallyu başarısının sırrı incelenmiştir. Ayrıca, küreselleşmeyle yayılan Kore dalgasının başlangıcı, komşu ülkelere yayılımı, yükselişi, tüm dünyayı etkisi altına alma süreci ve başarısının ardındaki faktörlere de yer verilmiştir. Çalışma nitel araştırma yöntemlerinden döküman incelemesi tekniği ile gerçekleştirilmiştir.
Since the mid-1990s, the South Korean cultural industries have undergone dramatic transformation. In the last year, Korean popular culture has spread rapidly all over the world. The term Hanryu ("Korean Wave") has been used in Asia to describe the growing interest in Korean popular culture. The reasons behind Hallyu's success include the liberalization of Korean cultural companies, the government's policy of cultivating cultural companies, the development of new media, and the change of Asian cultural companies. To define the Korean Wave as a new counterwave in the global context and to understand how it came about, we need to know specifically how the Korean TV and film industries have evolved. These two industries were completely controlled by the government and Korean cultural policy was changed in line with external pressures towards the end of the 1980s. The South Korean government took full advantage of this national phenomenon and started exporting Korean culture to the media industries. With this global spread, South Korea's national image has been strengthened, their productions have gained popularity day by day and the country's economy has been developed. Thus, this wave that swept the world has become a curiosity of researchers. In this article, the beginning of the Korean wave spreading with globalization, its spread to neighboring countries, its rise, the process of influencing the whole world and the factors behind its success are evaluated. The aim of the study is to show how the process that started with globalization can cause an impact on societies and to draw attention to the formation of awareness on this issue. The study was carried out with the document analysis technique, which is one of the qualitative research methods.