Ortaokul Türkçe Derslerinde Dinleme Becerisinin Gelişimine Yönelik Öğretmen Uygulamala


GÖÇER A., ÇAYLI C.

Trakya Eğitim Dergisi, cilt.9, sa.3, ss.456-476, 2019 (Hakemli Dergi) identifier

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 9 Sayı: 3
  • Basım Tarihi: 2019
  • Dergi Adı: Trakya Eğitim Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.456-476
  • Erciyes Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Türkçe Dersi Öğretim Programında yer alan temel dil becerilerinden biri de dinleme becerisidir. Programda, bu becerinin öğrencilerekazandırılmasıamaçlanmaktadır.Buamaç doğrultusunda, öğretmenlerin dinleme becerisinin gelişimine yönelik uygulamaları önemli işlevler görmekte ve büyük önem taşımaktadır. Bu sebeple araştırmanın temelini öğretmenlerin uygulamaları oluşturmaktadır. Araştırmanın amacı; Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde görev yapan Türkçe öğretmenlerinin, dinleme becerisinin gelişim durumu üzerine uygulamalarıyla ilgili görüşlerini alarak; süreçle ilgili genel görünümü ortaya koymaktır. Araştırmada nitel araştırma yaklaşımı tercih edilmiştir. Araştırmanın çalışma grubu Kayseri merkez ilçelerde görevli öğretmenler arasından rastgele seçilmiştir. Veriler nitel veri toplama yöntemlerinden görüşme tekniği ile elde edilmiştir. Katılımcılara yarı yapılandırılmış görüşme formları uygulanmış, elde edilen veriler kodlanarak temalandırılmış ve yorumlanmıştır
Listening skill is one of the main skills which are in the Teaching Programme of Turkish Lesson. In the programme, it is aimed at being acquired this skill by students.In accordance with this objective, teachers’ applications aimed at developing listening skill are of crucial importance. For this reason, teachers’ applications constitute the foundation of the research.The goal of the research is to demonstrate the overall picture of the learning process by getting the Turkish teachers’ opinions relating to their applicationsregardingthesituationofthelisteningskill development. The qualitative research approach has been prefered in the research. The working group of the research has been chosen randomly among the teachers working in Kayseri. The data has been obtained by means of interview technique which is among methods of qualitative data collection. When interviewing with the participants, semi-structured interview forms have been applied and the collecting data has been grouped thematically by being coded and has been interpreted.