ÖZET
Krizler, çevre ile sürekli etkileşim halinde bulunan örgüt ve örgütsel yaşamın parçalarını
oluşturduklarından, bunların örgüt üzerinde yıkıcı etkiler meydana getirmelerine izin
verilmemelidir. Ancak bunların her zaman tümüyle ortadan kaldırılmaları mümkün görünmese de,
optimal düzeyde tutulmaları ve örgüte zarar vermeyecek bir biçimde halkla ilişkiler politikalarıyla
atlatılmaları mümkündür.
Halkla ilişkilerin bilgi toplama, bilgilendirme, kurum imajı oluşturma ve koruma, hedef
kitlelerle iletişim sağlama, hedef kitlelerin beklentileri ile kurum performansını aynı çizgiye
getirme, sonuçları değerlendirme gibi temel işlevleri kriz dönemlerinde de kendini göstermektedir.
Karşılaşılması olası fakat hoş olmayan durumların önlenmesini ya da en az zararla atlatılabilmesini
sağlamak amacıyla yürürlüğe girmesi beklenilen kriz yönetimi, kuruluşun politikasını etkileyen bir
yönetim görevi olması ve iletişimini belirleyici özellik taşıması sebebiyle halkla ilişkilere büyük
ölçüde ihtiyaç duymaktadır.
Halkla ilişkilerin bir örgütte bulunması önemlidir. Çünkü, örgütün girebileceği kriz ortamları
için hazırlıklar yapması, krizin oluşması durumunda örgüt adına hareket ederek krizin en az
hasarla atlatılması veya krizin etkilerinin olumlu bir fırsata dönüştürülmesi ve kriz sonrasında kriz
öncesi durumdan daha iyi bir durumun hedeflenmesi ancak halkla ilişkiler sayesinde mümkün
olmaktadır.
Anahtar Kelimeler: Halkla İlişkiler, Kriz, Kriz Yönetimi
ABSTRACT
While crisis is part of the organisation and the organisational life which are in continuous
interaction with the environment, crisis should not be allowed to have destructive effects on the
organisation. Because it does not seem possible that all crises could be avoided, it should be
possible that they are to be controlled at an optimum level and to cope with them with effective
public relations policies without making serious harm to the organisation.
The basic public relations functions like collecting information, informing, forming and
preserving the corporate image, communicating with audiences, to line up the corporate
performance with the expectations of target audiences, to evaluate the results; all are
demonstrating their importance during crisis periods too. Crisis management which comes into
force with the aim to cope with undesirable but probable events and conditions, needs the public
relations because it is a management function and because of the significance that
communication bears.
Public relations is crucial for an organisation. Preparing for possible crisis environments; in
the event of a crisis, acting in the name of the organisation for overcoming the crisis with the
least damage possible or to transform the effects of the crisis into a positive opportunity and to
aim a position better than before the crisis, all these can only be achieved by public relations.
Keywords: Public Relations, Crisis, Crisis Management