Perakendecilikte akıllı uygulamalar: Sistematik literatür taraması


Kocak Z. K., UYAR K.

Business and Management Studies: An International Journal, cilt.10, sa.4, ss.1565-1582, 2022 (Hakemli Dergi) identifier

Özet

Tüketicilerin alışveriş deneyim kalitelerini arttırmaya odaklanan akıllı perakendecilik, perakendecilik alanında fiziksel ve dijital boyutları birleştiren bir sistemdir. Bilgi ve iletişim teknolojilerindeki sürekli gelişmelerle birlikte ortaya çıkan akıllı teknolojiler, son dönemlerde perakendecilik alanını da etkilemiştir. Bu makalede akıllı perakendecilik alanında sistematik literatür incelemesi sunulmaktadır. Konu ile ilgili son on yılda yayınlanmış makaleler incelenmiş olup makalelerde akıllı perakendecilik tanımları ve çalışılan temel konulara odaklanılmıştır. Ayrıntılı olarak analiz edilen 39 makaleden elde edilen sonuçlara göre; sınırlı sayıda akıllı perakendecilik tanımı bulunmakta ve makalelerde en çok akıllı perakende teknolojileri konusu çalışılmaktadır.
Smart retailing, which focuses on increasing the quality of consumers' shopping experience, is a system that combines physical and digital dimensions of retailing. In recent years, intelligent technologies that have emerged with continuous developments in information and communication technologies have also affected the retailing field. This article presents a systematic literature review in the field of smart retailing. The articles published in the last ten years on the subject have been examined, and the articles focused on the definitions of smart retailing and the main topics studied. According to the results obtained from 39 articles analyzed in detail, there are a limited number of smart retailing definitions, and the articles mainly focus on smart retail technologies.