Asya Öğretim Dergisi, cilt.7, sa.2, ss.1-21, 2019 (Hakemli Dergi)
Bu araĢtırmada, Bilim ve Sanat Merkezi’nde yürütülen proje çalıĢmalarına iliĢkin öğretmen görüĢlerinin
değerlendirilmesi amaçlanmıĢtır. AraĢtırmada, nitel araĢtırma yöntemi desenlerinden durum çalıĢması
kullanılmıĢtır. AraĢtırmanın çalıĢma grubunu Doğu Anadolu Bölgesi’nde yer alan bir Bilim ve Sanat
Merkezi’nde çalıĢan, ulusal ve uluslararası proje çalıĢmalarında danıĢmanlık görevini üstlenmiĢ sekiz
öğretmen oluĢturmaktadır. AraĢtırmada veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmıĢ görüĢme formu
kullanılmıĢ olup görüĢme formunun hazırlanmasında uzman görüĢüne baĢvurulmuĢtur. Veri analizinde
betimsel analiz yöntemi kullanılmıĢtır. Elde edilen bulgular doğrultusunda kodlar ve kategoriler
oluĢturulmuĢtur. Katılımcılar proje çalıĢmalarının birçok faydası olduğunu ifade etmelerine rağmen proje
çalıĢmalarında; konu belirleme, alan yazın tarama, süreci yönetme, raporlaĢtırma, öğrenci, jüri üyeleri,
veri toplama aracı ve kurum konuları hakkında birçok problemlerle karĢılaĢtıklarını da ifade etmiĢlerdir.
Katılımcıların belirttikleri problemlere yönelik çözüm önerileri; proje tabanlı öğrenmenin
yaygınlaĢtırılması, proje çalıĢmalarına bütçe ayrılması, öğrencilerin kaynaklara ulaĢımının
kolaylaĢtırılması, öğrencilere malzeme ve veri toplama aracına ulaĢma noktasında gerekli imkanların
verilmesi, Bilim ve Sanat Merkezi binalarının proje çalıĢmalarına uygun Ģekilde tasarlanması,
öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarına yönelik projelerin yapılması ve jüri üyelerinin öğrencilerin
geleceklerinde bilimsel araĢtırma süreçlerine ilgilerini artıracak nitelikte davranıĢ sergilemelerinin
gerektiği yönündedir. Bu sonuçlardan hareketle, proje çalıĢmalarının yoğun olarak yürütüldüğü Bilim ve
Sanat Merkezleri’nde öğrenci ve öğretmenlere; proje konusunun belirlenmesi, sürecin yönetilmesi ve
proje raporunun oluĢturulması baĢlıklarında belli dönemlerde eğitimlerin verilmesi önerilmektedir.