Konaklama Sektöründe Antropomorfizmin Marka İletişimdeki Rolü


Creative Commons License

Karaca Ş., Akın M. H.

INTERNATIONAL MIDDLE EAST SCIENTIFIC STUDIES CONGRESS, Abottabad, Pakistan, 1 - 02 Haziran 2024, ss.57-63

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Abottabad
  • Basıldığı Ülke: Pakistan
  • Sayfa Sayıları: ss.57-63
  • Erciyes Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Son yıllarda antropomorfizm yoluyla markaların insanileştirilmesi tüketicilerin farkındalığını ve dikkatini çekmede yeni bir yaklaşım olarak görülmektedir. Antropomorfizm, insana özgü duygu ve davranışların nesne veya insan olmayan varlıklarla içselleştirilmesini kapsamaktadır. Uygulayıcılar, antropomorfizmi kullanarak markaları insana benzer özelliklerle kişileştirmektedirler ve bu durum müşteri-marka ilişkisini geliştirmektedir. Turizm ve konaklama sektöründe yoğun rekabet ortamında markalama için etkili pazarlama iletişimi stratejilerine ihtiyaç vardır. Bu kapsamda olumlu yorumlar, yeniden ziyaret etme niyeti ve daha fazla kazanç elde edilmesini sağlamak için etkili marka iletişimi stratejileri gerekli görülmektedir. Turizm sektöründe artan markalaşma rekabeti göz önüne alındığında, arzu edilen müşteri tepkilerinin oluşturulmasında pazarlama iletişiminin öneminin araştırılması gerekmektedir. İnsanbiçimli bir iletişimin bir markayla eşleştirilmesi, konaklama sektöründeki markaya ilişkin algıyı 'belirsizlikten' 'kesinliğe' kaydırarak daha yüksek antropomorfizm etkilerine yol açmaktadır. Dolayısıyla antropomorfizm tüketici davranışlarını etkileyerek tüketicilerin gerçekçi varlığa daha fazla dahil olmalarına ve ona bağlı olmalarına neden olmaktadır. Bu bağlamda çalışmanın amacı, konaklama sektöründe antropomorfizmin marka iletişimdeki rolünün kavramsal düzeyde ele alınmasıdır. Çalışma sonucunda, turizm ve konaklama sektöründe antropomorfizm stratejileri sayesinde elde edilebilecek faydalar konusunda paydaşlara çeşitli önerilerde bulunulmuştur.