OPINIONS OF SPECIAL EDUCATION TEACHERS ON MULTIPLE INTELLIGENCE THEORY


Ekinci F., Bektaş O.

ASES VI. INTERNATIONAL CONFERENCE ON SOCIAL SCIENCES, Van, Türkiye, 16 - 18 Haziran 2023, ss.174-190

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Van
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.174-190
  • Erciyes Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu çalışmanın amacı, özel eğitim öğretmenlerinin çoklu zekâ kuramının eğitime uyarlanması hakkındaki görüşlerini belirlemektir. Bu çalışmada nitel araştırma yöntemi desenlerinden fenomenoloji tercih edilmiştir. Örnekleme olarak ölçüt örnekleme seçilmiştir. Çalışmanın çalışma grubunu İç Anadolu bölgesinde görev yapan beş (5) özel eğitim öğretmeni oluşturmaktadır. Yarı yapılandırılmış görüşme kullanılarak üç kadın ve iki erkek öğretmen ile görüşme yapılmıştır. Altı sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Görüşmeler öğretmenlerin izniyle ses kaydına alınmıştır. Ses kayıtları yazıya geçirildikten sonra kodlar, kategoriler ve temalar oluşturularak içerik analizi yapılmıştır. Öğretmenlerin vermiş olduğu cevaplar alıntılanarak bulgular kısmında sunulmuştur. Özel eğitim öğretmenlerinin cevaplarına dayanarak oluşturulan çalışma verilerinden elde edilen en temel sonuç çoklu zekâ kuramının derslerde uygulanabilirliğine ilişkin özel eğitim öğretmenlerinin olumlu düşünceleri vardır. Bulgular ve sonuçlar ışığında önerilerde bulunulmuştur.