Performans göreviyle ilgili sunum çalışmalarının konuşma ve dinleme becerilerinin geliştirilmesine katkısı


GÖÇER A.

Dil Dergisi, cilt.0, sa.142, ss.7-17, 2008 (Hakemli Dergi) identifier

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 0 Sayı: 142
  • Basım Tarihi: 2008
  • Dergi Adı: Dil Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.7-17
  • Erciyes Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Eğitimde verimliliği artırmak için öğrenme-öğretme sürecini farklı etkinliklerle çeşitlendirmek ve öğrencilerin yeteneklerini ortaya çıkaracak alternatif uygulamalara yer vermek gerekir. Bu çalışmada, Türkçe dersi öğrenme ve öğretme süreci etkinlikleri arasında öğrencilere verilen performans görevlerinin konuşma ve dinleme becerilerinin geliştirilmesine katkısı üzerinde durulmuştur. Ayrıca, Türkçe derslerinde öğrencilere verilebilecek performans görevlerinin temel dil becerilerinin geliştirilmesi ve Türkçenin etkin bir biçimde kullanılabilmesindeki işlevine de değinilmiştir.
In order to increase the productivity in education, learning and teaching process should be put into practice with different activities, and alternative applications should be used for the students' abilities to come out. In this study, we accentuated the contribution of the studies relevant to the performance duty given to students in the process of learning and teaching to the improvement in their basic language skills (especially speaking and listening). Further, we accentuated the function of the performance duty in using Turkish effectively.