Copy For Citation
Görpe A., Soybaş D.
Online Journal of Mathematics, Science and Technology Education, vol.4, no.1, pp.1-20, 2023 (Peer-Reviewed Journal)
Abstract
Araştırmada ortaokul öğrencilerininproblem çözme becerilerinin SOLO taksonomisine göre hangi düzeylerde olduğu incelenmiştir. Araştırmada 10 açık uçlu problemden oluşan problem çözme testi önce 305 sekizinci sınıf öğrencisine yazılı sınav olarak uygulanmıştır. Öğrencilerin yazılı sınavda problemlere verdikleri cevaplar incelenerek amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yöntemi ile seçilen 19 öğrenci ile mülakat yapılmıştır. Araştırmada derinlemesine inceleme yapabilmek amacı ile nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması tercihedilmiştir. Araştırma sonucunda öğrencilerin her bir probleme verdikleri cevapların SOLO taksonomisinde denk geldikleri seviyeler belirlenmiştir. Araştırmada öğrencilerin yoğunluk olarak tek yönlü yapı ve çok yönlü yapı seviyelerine uygun cevaplar verdikleri görülmüştür. Üst düzey düşünme seviyelerine ulaşan öğrenciler azınlıkta kalırken yapı öncesi seviyedeki öğrencilerin nispeten fazla olduğu tespit edilmiştir. Araştırma sonucunda SOLO taksonomisinin problem çözme becerilerinin incelenmesinde etkin bir araç olduğu görülmüştür. Ayrıca SOLO taksonomisinin konu eksiklerini ve kavram yanılgılarını tespit etmede kolaylık sağladığı ve matematik derslerinde değerlendirme aşamasında kullanılmasının uygun olduğu tespit edilmiştir.bir araç olduğu görülmüştür. Ayrıca SOLO taksonomisinin konu eksiklerini ve kavram yanılgılarını tespit etmede kolaylık sağladığı ve matematik derslerinde değerlendirme aşamasında kullanılmasının uygun olduğu tespit edilmiştir.*Bu makale birinci yazarın “Ortaokul Öğrencilerinin Problem Çözme Becerilerinin SOLO Taksonomisine Göre Analizi” isimli yüksek lisans tez çalışmasından