POPÜLERLEŞEN SİYASET SİYASALLAŞAN MÜZİK 30 MART 2014 YEREL SEÇİM ŞARKILARI ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA


Creative Commons License

Önürmen O., Temel F.

İLETİŞİM VE DİPLOMASİ, sa.3, ss.49-64, 2014 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Basım Tarihi: 2014
  • Dergi Adı: İLETİŞİM VE DİPLOMASİ
  • Sayfa Sayıları: ss.49-64
  • Erciyes Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Kitle iletişim araçlarının çoğalması ile birlikte siyasal propaganda teknikleri de çeşitlenmiş, mecraya uygun içerik üretimi önem kazanmıştır. Bu bağlamda seçim kampanyalarında kullanılan şarkılar da, bu tanıtım teknikleri içinde yer almaktadır. Çalışmada, 30 Mart 2014 tarihinde yapılan yerel seçimlerde siyasi partilerin ve adayların seçim şarkılarında seçmene ne tür mesajlar ilettikleri incelenmiştir. Söz konusu şarkıların biçim ve içerik bakımından incelenmesi sonucu ortaya çıkan veriler doğrultusunda basit, akılda kalıcı sözlerle adayların kişisel özelliklerine, milli, dini ve kültürel değerlere sıklıkla vurgu yapıldığı anlaşılmıştır.