EJER Congress 2021 , Aksaray, Türkiye, 7 - 10 Temmuz 2021, cilt.0, ss.735-738
Bu araştırma, müziğe
ilgisi olan otizmli bireylerin etkili bir müzik eğitimiyle müziksel
duyumlarının ne derece geliştirilebileceğini öğrenmek amacıyla yapılmıştır.
Yapılan bir pilot çalışmadan müziğe ilgisi olan otizmli bir birey araştırma
için seçilmiştir. Araştırma sürecinde bireyin aktif katılımı sağlanarak solfej,
piyano ve temel ses eğitimi dersleri verilmiştir. Araştırma, tek denekli
deneysel bir çalışmadır. Bu araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden eylem
araştırması kullanılmıştır. Verilerin toplanabilmesi için, işitsel ve görsel
materyaller, araştırmacı gözlem formu, uzman görüşü formu, veli görüşme
formu ve tarama modeli kullanılmıştır. Toplanan veriler üzerinde betimsel
analiz yapılmıştır. Araştırmanın bulguları, otizm tanılı bireylerin müziksel
duyumlarının geliştirilmesinde bu bireylere verilen solfej, piyano ve temel ses
eğitimi derslerinin etkili olduğu sonucunu ortaya koymaktadır. Bu araştırmanın
ışığında, birebir, otizmli bireye özgü, düzenli ve sürekli yapılan bir müzik
eğitiminin bu bireylerin sosyo-kültürel anlamda gelişimine büyük katkılar
sağlayacağı anlaşılmaktadır.
This research was carried out to learn to what extent
the musical sensations of individuals with autism who are interested in music
can be improved with effective music education. An individual with autism who
has an interest in music was selected for the research from a pilot study.
During the research process, solfeggio, piano, and elementary vocal training
lessons were given with the active participation of the individual. The research is an experimental study with a
single subject. Action research, one of the qualitative research methods, was
used in this study. To collect data, audio and visual materials, researcher
observation form, expert opinion form, parent interview form, and descriptive
analysis were used. A descriptive content analysis was performed on the
collected data. The findings of the study reveal that the solfeggio, piano, and
basic vocal training lessons given to individuals with autism are effective in
improving their musical senses. In the light of this research, it is understood
that a one-to-one, regular, and continuous musical education specific to
individuals with autism will greatly contribute to the socio-cultural
development of these individuals.