Özet: Dünyada üzerindeki küresel değişiklikler, turist profilinde
dolaysıyla turistik ürün seçiminde bir farklılaşmayı da beraberinde
getirmektedir. Modern ve postmodern turistlerin ihtiyaçlarının
karşılanabilmesi için bazı alternatif turizm çeşitleri ortaya çıkmaktadır.
Alternatif bir turizm çeşidi olarak incelenen etkinlik turizmi, destinasyona
çekicilik kazandırırken, destinasyon üzerinde ekonomik, sosyal, kültürel,
politik ve turistik etkiler oluşturmaktadır. Yapılan bu araştırmanın amacı,
turistleri etkinliklere katılmaya motive eden faktörleri, etkinlikleri organize
eden yerel yönetimlerin bakış açısıyla belirlemektir. Bu amaçla, yerel
yönetimler tarafından çeşitli etkinliklerin düzenlendiği İzmir ilinde bir
araştırma yapılmıştır. Araştırma kapsamında anket tekniği kullanılarak 105
yerel yönetim etkinlik organizasyonu çalışanına ulaşılmıştır. Verilerin
incelenmesinde faktör analizinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda
“sosyalleşme”, “aile birlikteliği ve yeni deneyimler”, “rutin hayattan kaçış”
ve “eğlenmek” faktörlerine ulaşılmıştır.
Anahtar Kelimeler: Etkinlik turizmi, motivasyon, etkinlik
motivasyonu, yerel yönetim