Türkiye’de turist rehberliği eğitiminin sorunları ve yeniden yapılandırılması


Creative Commons License

Kuşluvan S., Çeşmeci N.

Turizm Eğitimi Konferansı–Workshop, Ankara, Türkiye, 11 - 13 Aralık 2002, ss.235-242

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Ankara
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.235-242
  • Erciyes Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Turist rehberleri, ziyaretçilerin tur organizasyonundan ve seyahat deneyimlerinden memnun kalması, Türkiye ve Türk imajının oluşturulup tanıtılması konusunda son derece önemli ve belirleyici bir rol oynamaktadır. Dolayısıyla bilgisi, becerisi, kültürü, tutum ve davranışları ile Türkiye’yi ve Türk insanını temsil edecek ve doğru tanıtacak, ziyaretçilerin memnun ve olumlu izlenimlerle memleketlerine geri dönmesini sağlayacak nitelikli turist rehberlerinin seçimi, eğitilmesi hassas ve ciddi bir biçimde ele alınması gereken bir konu olarak ortaya çıkmaktadır. Türkiye’de turist rehberliği eğitiminin yapısı incelendiğinde ihtiyaca uygun nitelikli turist rehberi yetiştirilmesinin önünde bazı engellerin olduğu görülmektedir: (a) Turist rehberliği eğitiminin parçalanmış ve standart olmayan yapısı (3-6 aylık kurslar, önlisans ve lisans düzeyinde eğitim verilmesi); (b) rehberlik eğitimi veren okullarda öğretim üyesi yetersizliği ve (c) önlisans ve lisan düzeyinde sadece İngilizce dilinden rehber yetiştirildiğinden İngilizce bilen rehber sayısının fazlalığı bu sorunların başında gelmektedir. Bu çalışmada yukarıda belirtilen sorunlar detaylandırılarak turist rehberliği eğitiminin yeniden yapılandırılma gerekliliği vurgulanmakta ve turist rehberliği eğitiminde yeni bir model ortaya konmaktadır.