Sakarya University Journal of Education Faculty, vol.24, no.1, pp.53-83, 2024 (Peer-Reviewed Journal)
: Bu araştırmanın amacı, ilkokul öğretmenlerinin 4. sınıf öğrencilerinin yaratıcı yazma
becerilerini geliştirmeye dönük sınıf içi faaliyetleri ve değerlendirme yöntemlerini
belirlemektir. Araştırma için nitel araştırma desenlerinden durum çalışması
kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, 2022-2023 eğitim öğretim yılında Milli Eğitim
Bakanlığına bağlı resmi okullarda görev yapmakta olan, 14 kadın 11 erkek toplamda 25
sınıf öğretmeninden oluşmaktadır. Veriler araştırmacı tarafından geliştirilen yarı
yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak toplanmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme
formundan elde edilen veriler içerik analizi yöntemi ile incelenmiştir. Araştırma
sonuçlarına göre; öğretmenler öğrencilerinin yaratıcı yazma becerilerini geliştirmede en
çok gösteri ve beyin fırtınası yöntemlerini kullandıklarını, sınıf içerisinde ise en fazla şiir,
kompozisyon, mektup yazma, bir filmin ya da metnin sonunu tamamlatma, atasözü ve
deyimleri kullanarak yazma gibi çeşitli yazma çalışmaları yaptıklarını belirtmişlerdir.
Öğretmenlerin öğrencilerinin yazılarını değerlendirirken en çok portfolyo, kontrol listesi
ve dereceli puanlama anahtarını kullandıkları, öğrencilerinin yazılarını değerlendirme
sırasında en fazla imla kuralları ve noktalama işaretlerinin kullanımına, yazıdaki anlam
bütünlüğüne ve yazının biçimsel özelliklerine dikkat ettikleri sonucu elde edilmiştir.