Bu çalışmada, kambur kanat profilleri için Re = 1.5x105 ve Re = 1.5x105 ve farklı hücum açılarında deneysel ve sayısal çalışmalar yapılmıştır. Deneysel analizde, yağ akışı görselleştirmesi ve kuvvet ölçüm teknikleri kullanılmıştır. Sayısal analiz için ise, bu kambur kanat profilleri üzerindeki akışı tahmin etmek için k-w SST türbülansa geçiş modeli kullanılmıştır. Kambur NACA2412, NACA2415 ve NACA2418 kanat profillerinin zamana bağlı aerodinamik kuvvet katsayıları, kanat profilleri üzerindeki kararsız akış nedeniyle kuvvet dalgalanmalarının oluştuğunu göstermiştir. Kanat profili kalınlığı arttıkça kuvvet katsayısı artarken, ters basınç gradyanlarından dolayı kaldırma katsayısında azalma gözlenmiştir. Ayrıca kanat kalınlığı arttıkça ters basınç gradyanlarının etkisiyle ayrılma daha erken meydana gelmiş, dolayısıyla hücum kenarına yaklaşmış ve kısalmıştır. Bunların yanında, sayısal analizde ise ayrılma noktasının tahmini gecikmiş ve yeniden bağlanma noktalarının tahmini daha tutarlı olmuştur.
In this study, experimental and numerical study for the cambered airfoils was conducted at Re = 1.5x105 and Re = 2.5x105 and different angles of attack. In the experimental analysis, oil-flow visualization and force measurement techniques were utilized. For numerical analysis, the k-w SST transition model was used to predict the flow over the cambered airfoils. The time-dependent aerodynamic force coefficients of the cambered NACA2412, NACA2415 and NACA2418 airfoils pointed out the force fluctuations formations due to unsteady flow on the airfoils. Whereas the force coefficient increased as the airfoil thickness increased, a decrease in the lift coefficient was observed due to adverse pressure gradients. Moreover, as the airfoil thickness increased, the separation occurred earlier due to the effect of adverse pressure gradients, so it got closer to the leading edge and became shorter. However, the prediction of the separation point was delayed in numerical analysis and the prediction of the reattachment points was more consistent.