Erciyes Üniversitesi İletişim Fakültesi 2022 Mezunlarının Kurumsal İtibar Algılamaları


Gölgeli K.

Humanities Sciences, cilt.18, sa.4, ss.50-62, 2023 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 18 Sayı: 4
  • Basım Tarihi: 2023
  • Doi Numarası: 10.12739/nwsa.2023.18.4.4c0257.
  • Dergi Adı: Humanities Sciences
  • Derginin Tarandığı İndeksler: Asos İndeks
  • Sayfa Sayıları: ss.50-62
  • Erciyes Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Çağdaş organizasyonlar toplumun onları nasıl algıladığını önemserler. İtibarlarını ölçmeyen ya da önemsemeyen örgütler gelecekte itibar sahibi olmayabilirler. İtibar üniversitelerin başarılarını doğrudan etkilemektedir. Bu çalışmanın amacı Erciyes Üniversitesi İletişim Fakültesi 2022 yılı mezunlarının Erciyes Üniversitesi kurumsal itibarına yönelik algılamalarını ölçmektir. Araştırmada karma yöntem tekniği kullanılmıştır. Bu tasarım özellikle beklenmeyen araştırma bulgularını açıklamakta faydalı olmuştur. Veri toplamak için önce çevrimiçi anket ardından yarı yapılandırılmış¸ odak grup görüşmesi gerçekleştirilmiştir. Kolayda örnekleme yöntemi ile gönüllülük esasına dayalı ankete 114, odak grup görüşmesine ise 28 mezun katılım sağlamıştır. İki yöntemle de elde edilen bulgular birbirini doğrular niteliktedir. Erciyes Üniversitesi İletişim Fakültesi'nin dış paydaşları olan mezunlarının algısında birçok olumlu imaja sahip olduğu tespit edilmiştir.