YENİ MEDYA’DA ÇOCUKLUĞUN SATIŞI: “tipeez.com” SİTESİ’NİN İNCELENMESİ


Koç Ç. T., Yavalar D. E.

Yeni Medya Çalışmaları III. Ulusal Kongre, Ankara, Türkiye, 9 - 10 Mart 2017, ss.280-281

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Ankara
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.280-281
  • Erciyes Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu çalışmada bu sitelerden biri olan Türkiye’nin ilk ve tek çocuk ve gençlik portalı olduğu iddiasını taşıyan

Tipeez.com popüler bir çocuk sitesi olması bakımından incelenmiştir. Türkiye’nin en yaygın basın

kuruluşlarından biri olan Doğan Yayın Grubuna ait olan Tipeez.com sitesinin, 2, 257, 658 kayıtlı kullanıcı sayısı

bulunmaktadır. Ulaşabilirlik ve popüler bir site olması dolayısıyla “Tipeez.com” sitesini inceleme için örneklem

olarak belirlenmiştir. Tipeez ana sayfa, profilim, haberler, oyunlar, tipeez dünyası, forumlar, tipeeztv, çizgi filmler

ve tipstar bölümlerinden oluşmaktadır. Tipeez’de Rüzgar, Kayla, Ayşa, Link, Profezor, Bay Tipeez gibi sanal

karakterlerin hazırladığı haberler menüsü de bulunmaktadır. Site incelendiğinde gerek sitenin menüsündeki

içerikte gerekse sanal karakterler aracılığıyla sunulan haber içeriğinde popüler kültür unsurlarına rastlanmıştır.

Sitede yer alan 65 haberle birlikte site içinde kullanılan siteyi meydana getiren diğer unsurların(forumlar, oyunlar,

sitede yer alan reklamlar) çocuklar için nasıl bir popüler kültür pratiğine dönüştürüldüğü içerik analizi yöntemiyle

incelenmiştir.