Türkiye’de Aile Hekimliği öğretim üye ve görevlilerinin performans değerlendirmesi


MISTIK S.

13.Ulusal Aile Hekimliği Kongresi, Antalya, Türkiye, 23 - 27 Nisan 2014, ss.123

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Antalya
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.123
  • Erciyes Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Giriş: Son yıllarda tıp fakültelerinde öğretim üye ve görevlilerinin performans değerlendirmesi yapılmaktadır.

 

Amaç: Bu çalışmanın amacı Türkiye’de Aile Hekimliği öğretim üye ve görevlilerinin performanslarının değerlendirilmesidir.

 

Yöntem: Yirmi dokuz sorudan oluşan standart bir anket 42 aile hekimliği anabilim dalındaki öğretim üye ve görevlilerine uygulandı. E-posta aracılığıyla gönderilen anketlerle demografik veriler, bilimsel yayınlar, eğitimsel ve bilimsel aktiviteler ve poliklinik performansları hakkında veriler toplandı. Çalışma Mayıs 2012-Ocak 2013 tarihlerinde yürütüldü. Bu çalışma için etik kurul onayı alınmıştır.

 

Bulgular: Türkiye’deki 122 aile hekimliği öğretim üye ve görevlisinden 99’u (%81) anketi yanıtladı. Çalışmada 47 (47.5%) erkek ve 52 (%52.5) kadın mevcuttu. Yaş ortalaması±SD 44.8±6.1 olarak bulundu. Akademik hizmet yılı ortalaması±SD 8.3±6.7 yıldı. SCİ ve SCİE’de yapılan derleme, araştırma makaleleri ve olgu sunumlarının ortalaması±SD sırasıyla 0.3±0.8, 8.5±7.7 ve 0.7±1.8 idi. On bir öğretin üyesi tarafından toplam 24 kitap yazılmıştı. Uluslar arası toplantılarda davetli konuşmacı olma ortalaması±SD 0.7±1.7 olarak belirlendi. Öğretim üye ve görevlilerinin 10’u (%10) poliklinikte hasta muayene etmiyordu. Yıllık muayene edilen hasta sayısının ortanca değeri 750 idi.

 

Sonuç: Türkiye’de aile hekimliği öğretim üye ve görevlilerinin performanslarının oldukça iyi düzeyde olduğu belirlendi. Bununla beraber, Türkiye’de bir tıp disiplini olarak aile hekimliğinin daha da gelişmesi halen çalışılması gereken bir konudur.