Müşteri Sadakati ve Müşteri Sadakati Sağlamanın İşletmeler İçin Önemi


Başalp A.

Sosyal Bilimler Alanında Akademik Araştırma ve Değerlendirmeler-III, Doç. Dr. Emrah Sıtkı YILMAZ, Editör, ÖZGÜR YAYINLARI , Gaziantep, ss.519-529, 2024

  • Yayın Türü: Kitapta Bölüm / Araştırma Kitabı
  • Basım Tarihi: 2024
  • Yayınevi: ÖZGÜR YAYINLARI
  • Basıldığı Şehir: Gaziantep
  • Sayfa Sayıları: ss.519-529
  • Editörler: Doç. Dr. Emrah Sıtkı YILMAZ, Editör
  • Erciyes Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Değişen pazar koşulları ve yoğun rekabet ortamı firmaları ürünlerini sadec ebir kez satın alan müşterilerden ziyade devamlı olarak alım yapacak ve benzer ürünler olsa bile tercihini aynı üründen yana kullancak müşteri profili oluşturmaya yönlendirmiştir. Firmaların kendisine bağlı ve devamlı alım yapacak müşteri profili ile birlikte kendisini pazarda daha güvende hissedeceği aşikardır. Müşterilerin bazen akılcı olamasa dahi kendilerini tercih edecekleri ve ürünlerini veya hizmetlerini devamlı olarak alacak bir müşteri grubu oluşturmaları işletmenin orta ve uzun vadede daha iyi bir mali yapıya sahip olabilmesininde önünü açacaktır.

Müşteri sadakati sürecinde hizmet veya ürünlerin satın alma faaliyetin sürdürüldüğü pazarda yer alan müşterilerin pazarda diğer alternatif alım seçeneklerininde var olduğu bir ortamda belli bir himzet sunucuya veya işletmeye, ürün veya marka olarak belirlenen bir ürüne karşı içten hissetiği bir bağ veya bağlılık ile süreçli bu marka veya ürünü tercih etmesi süreci olarak ifade edilebilir (Kandampully, 1998: 431-443). Bu tercih işletmenin hedeflerine ulaşabilmesinin anahtarı olacaktır. 

Changing market conditions and intense competition have led companies to create customer profiles that will make repeated purchases and prefer the same product even if there are similar products, rather than customers who only buy their products once. It is obvious that companies will feel more secure in the market with a customer profile that is loyal to them and will make continuous purchases. Creating a customer group that will prefer them and will constantly buy their products or services, even if the customers are sometimes irrational, will pave the way for the business to have a better financial structure in the medium and long term.

Customer loyalty can be defined as the process in which customers in the market, where the purchasing activity of services or products is carried out, prefer a certain brand or product with a sincere bond or loyalty towards a certain service provider or business, product or brand in an environment where there are other alternative purchasing options in the market. (Kandampully, 1998: 431-443). This choice will be the key to the business achieving its goals.