Sosyal Bilimler Alanında Akademik Araştırma ve Değerlendirmeler-III, Doç. Dr. Emrah Sıtkı YILMAZ, Editör, ÖZGÜR YAYINLARI , Gaziantep, ss.519-529, 2024
Değişen pazar koşulları ve yoğun
rekabet ortamı firmaları ürünlerini sadec ebir kez satın alan müşterilerden
ziyade devamlı olarak alım yapacak ve benzer ürünler olsa bile tercihini aynı
üründen yana kullancak müşteri profili oluşturmaya yönlendirmiştir. Firmaların
kendisine bağlı ve devamlı alım yapacak müşteri profili ile birlikte kendisini
pazarda daha güvende hissedeceği aşikardır. Müşterilerin bazen akılcı olamasa
dahi kendilerini tercih edecekleri ve ürünlerini veya hizmetlerini devamlı
olarak alacak bir müşteri grubu oluşturmaları işletmenin orta ve uzun vadede
daha iyi bir mali yapıya sahip olabilmesininde önünü açacaktır.
Müşteri sadakati sürecinde hizmet
veya ürünlerin satın alma faaliyetin sürdürüldüğü pazarda yer alan müşterilerin
pazarda diğer alternatif alım seçeneklerininde var olduğu bir ortamda belli bir
himzet sunucuya veya işletmeye, ürün veya marka olarak belirlenen bir ürüne
karşı içten hissetiği bir bağ veya bağlılık ile süreçli bu marka veya ürünü
tercih etmesi süreci olarak ifade edilebilir (Kandampully, 1998: 431-443). Bu
tercih işletmenin hedeflerine ulaşabilmesinin anahtarı olacaktır.
Changing market conditions and intense competition have led companies to
create customer profiles that will make repeated purchases and prefer the same
product even if there are similar products, rather than customers who only buy
their products once. It is obvious that companies will feel more secure in the
market with a customer profile that is loyal to them and will make continuous
purchases. Creating a customer group that will prefer them and will constantly
buy their products or services, even if the customers are sometimes irrational,
will pave the way for the business to have a better financial structure in the
medium and long term.
Customer loyalty can be defined as the process in which customers in the
market, where the purchasing activity of services or products is carried out,
prefer a certain brand or product with a sincere bond or loyalty towards a
certain service provider or business, product or brand in an environment where
there are other alternative purchasing options in the market. (Kandampully,
1998: 431-443). This choice will be the key to the business achieving its
goals.