MTCON-Conference on Managing Tourism Across Continents, Antalya, Türkiye, 2 - 04 Eylül 2020, ss.1667-1675
Teknolojik gelişimlerin hem turistlere sunulan hizmetlerle ilgili bilgilere daha
kolay ulaşabilme imkânı sunması hem de uluslararası turizm hareketlerini daha
kolay hale getirmesi, destinasyonları bölgesel, ulusal ve uluslararası düzeyde
daha yoğun bir rekabet ortamına çekmektedir. Dolayısıyla destinasyon
rekabetçiliğinin değerlendirilmesine yönelik araştırmaların önemi gittikçe
artmaktadır. Bu bilgiler ışığında bu araştırmada, Kapadokya Bölgesi örneğinde
kültür ağırlıklı tek veya sınırlı sayıda ürüne sahip olan destinasyonların
rekabetçiliklerinin birçok farklı paydaş grupları açısından değerlendirilerek ilgili
bilgi birikimine özgün katkıların sunulması amaçlanmaktadır. Araştırmanın
amacı doğrultusunda, kolayda örneklem tekniğinden faydalanarak 277 anket
formu toplanmıştır. Yapılan analizler neticesinde, Kapadokya Bölgesinin
destinasyon rekabetçiliği bakımından genel anlamda güçlü yönlerinin olmasına
karşın geliştirilmesi gereken zayıf yönlerinin de bulunduğu, güçlü yönlerinin
genel olarak doğal kaynaklarına ve zayıf yönlerinin ise yapay ve destek
kaynaklarına dayandığı sonucuna ulaşılmıştır.
Technological developments direct destinations to more intense competitive
environment at the regional, national and international level, both by providing
easier access to information about the services offered to tourists and by making
international tourism movements easier. Therefore, the importance of
researches for the evaluation of destination competitiveness is increasing. In the
light of this information, this study aims to evaluate the competitiveness of the
destinations with a single or limited number of products on culture tourism in
terms of many different stakeholder groups in the case of Cappadocia Region and
to present original contributions to the relevant knowledge. For the purpose of
the research, 277 questionnaire forms were collected by making use of the sampling technique. As a result of the analyzes, the Cappadocia Region has some
strengths in terms of destination competitiveness, but it also has weaknesses
that need to be improved and its strengths are based on natural resources,
weaknesses on created and support resources in general.