Bu çalışma, Hemşirelik ve Rehberlik – Psikolojik Danışmanlık (RPD) öğrencilerinin psikolojik sağlamlık durumlarını ve başa çıkma tutumlarını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Çalışmada örneklem seçimine gidilmeyip, çalışma seçim kriterlerine uyan 496 öğrenciyle tamamlanmıştır. Veriler tanıtıcı bilgi formu, kısa psikolojik sağlamlık ölçeği ve başa çıkma tutumları ölçeği ile toplanmıştır. Çalışmada erkek öğrencilerin psikolojik sağlamlık durumlarının, kadın öğrencilerin ise başa çıkma tutumlarının daha yüksek olduğu bulunmuştur. RPD öğrencilerinin psikolojik sağlamlık ve başa çıkma tutumlarının hemşirelik öğrencilerinden daha yüksek olduğu bulunmuştur. 4. Sınıf öğrencilerin en yüksek başa çıkma tutumuna sahip olduğu bulunmuştur. Aile modeli değişkenine göre, dini başa çıkma tutumu kullanımında anlamlı farklılık vardır. Psikolojik sağlamlık durumları ile başa çıkma tutumlarından sorun odaklı başa çıkma ve işlevsel olmayan başa çıkma arasında anlamlı ilişki bulunmaktadır. Sorun odaklı başa çıkma tutumu arttıkça ve işlevsel olmayan başa çıkma tutumu azaldıkça psikolojik sağlamlığının arttığı belirlenmiştir. Hem lisans eğitimleri hem de meslek yaşantıları için gerekli olan psikolojik sağlamlık ve baş etme tutumları için geliştirici ve önleyici üniversite içerik – süreçlerinin ve araştırmaların geliştirilmesi önerilmektedir.
This study has been conducted to determine the psychological resilience and coping attitudes of Nursing - Guidance and Psychological Counseling students. Sample selection has not been made in the study, and the study has been completed with 496 students meeting the selection criteria. Data have been collected with an introductory information form, a short psychological resilience scale, and a coping attitude scale. In the study, it has been found that the psychological resilience of male students and the coping attitudes of female students were higher. Psychological resilience and coping attitudes of guidance and psychological counseling students have been found to be higher than nursing students. It has been found that 4th-grade students have had the highest coping attitude. According to the family model factor, there is a significant difference in the use of religiouscoping. There is a significant relation ship between psychological resilience and coping attitudes, problem-based coping, and dysfunctional coping. It has been specified that as the problem-based coping attitude increased and the dysfunctional coping attitude decreased, the psychological resilience increased. It is recommended that developing and preventive university content-processes and research be developed for psychological resilience and coping attitudes which are fundamental for both under graduate education and professional life.