INTERNATIONAL EDUCATION CONGRESS 2022, Antalya, Türkiye, 17 - 19 Kasım 2022, ss.439-443
Rol model alma algısı iyi olan bireyler, doğru kaynağı tercih ederek nerede, ne zaman ve nasıl yardım alacaklarının farkındadırlar. Bu araştırmada, ortaokul öğrencilerinin rol model alma algı düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmış ve bu düzeyin cinsiyet, sınıf düzeyi, anne eğitim düzeyi ve baba eğitim düzeyine göre farklılaşma durumu araştırılmıştır. Çalışmada nicel araştırma yönteminin kesitsel tarama modeli kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini 2018-2019 eğitim öğretim yılında üç ayrı ortaokulun farklı kademelerinde öğrenin gören toplam 1.100 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmanın verileri “Rol Model Alma Algısı Belirleme Ölçeği” ile toplanmış, SPSS.25 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Ortaokul öğrencilerinin rol model alma algılarının orta düzeyde olduğu, bu düzeyin cinsiyet, sınıf düzeyi, anne ve baba eğitim düzeylerine göre farklılaştığı sonucuna ulaşılmıştır. Rol model alma algısını etkileyen değişkenleri içeren yapısal eşitlik modeli geliştirilebileceği önerilmiştir.