HAVACILIKTA MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ , Nilüfer CANÖZ,Ahmet ERTEK, Editör, Palet Yayınevi, Konya, ss.111-132, 2023
Günümüzün hızla gelişen pazarlama ve işletme sektöründe, Müşteri İlişkileri Yönetimi (MİY) ve veri konusu, müşterilerle anlamlı ve kalıcı ilişkiler geliştirmede ve örgütsel büyümeyi artırmada önemli bir bileşen olarak görülmektedir. Bu bileşenin temelini sahip olunan verilerin etkin ve verimli kullanılması oluşturmaktadır. Veriye dayalı karar vermenin temel alındığı ve rekabetin yoğun olduğu birçok pazarda, veriler arasındaki etkileşimi anlamak, kuruluşların başarı durumlarını ciddi anlamda etkilemektedir. MİY ile veriler arasındaki simbiyotik ilişkiyi keşfedip verilerin amaçlara uygun şekilde yorumlanması, müşterilerle daha güçlü bağlantılar kurmayı ve daha isabetli tahminler yapmayı kolaylaştırmaktadır. Bu sebeple güvenilir ve geniş veri tabanı ile başarılı bir MİY sürecine sahip olmak doğrudan müşteri ile etkileşimin kaçınılmaz olduğu havacılık sektörü de dahil olmak üzere birçok sektörde önemli rekabet avantajları oluşturabilmektedir. Bu bölümde müşteri ilişkileri yönetiminin genel tanımı, müşteri mahremiyeti, kişisel verilerin korunması ve gizlenmesi, ilgili süreçlerde uyulması gereken yasal zorunluluklar, müşteri veri tabanları, veri madenciliğinde kullanılan analiz yöntemleri ve müşteri ilişkilerinin ölçümü başlıkları üzerinde durulacaktır.