Bu araştırmanın amacı, eğitim fakülteleri Türkçe öğretmenliği bölümlerinde okuyan öğretmen adaylarının aldıkları Yazma Eğitimi dersinin yazmaya karşı tutumlarına etkisini incelemektir. Çalışmada veri toplama aracı olarak Marcia O'Neal ve diğerleri (1984) tarafından geliştirilen ve Göçer (2014) tarafından geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılarak Türkçeye uyarlanan Yazma Tutum Ölçeği (YTÖ) kullanılmıştır. Ölçeğin Cronbach Alpha katsayısı .85 olarak bulunmuştur. Araştırmaya Türkiye'nin farklı coğrafi bölgelerinde bulunan 4 üniversitenin Eğitim Fakülteleri Türkçe öğretmenliği bölümlerinde okuyan 294 öğrenci katılmıştır. Kullanılan ölçek eğitim ve öğretim dönemi başında ve dönem sonunda olmak üzere aynı çalışma grubuna iki kez uygulanmıştır. Elde edilen veriler aritmetik ortalama, standart sapma ve t-testi istatistiksel yöntemleri kullanılarak analiz edilmiştir. Verilerden ulaşılan bulgulara göre, Türkçe öğretmenliği bölümlerinde okuyan öğrencilerin aldıkları Anlatma Teknikleri II: Yazma Eğitimi dersinin yazma becerisine yönelik dönem başı ile dönem sonu tutumları arasında (okul dışı yazma, yazmaya hazır bulunuşluk ve yazmaya özen gösterme/önem verme alt boyutlarında) gruplar arasında anlamlı bir fark bulunmuştur. Yazmaya hazır bulunuşluk alt boyutunda ise anlamlı bir fark bulunmamıştır
The purpose of this study is to investigate attitudes of student teachers studying in Turkish teaching department of education faculties in terms of the effect of attitudes toward writing they received Writing Education courses. At the study Writing Attitude Scale (WAS), developed by Marcia O'Neal et al. (1984) and validity and reliability of which was made by Göçer (2014) was used as a data collection instrument. Cronbach's Alpha coefficient of the scale was found as .85. The participants were 294 Turkish student teachers who studying in Turkish teaching department of 4 education faculties different geographical regions of Turkey. The scale was applied twice to the same workgroup, and used in education and training period including at the beginning of and the end of the term. The data obtained was analyzed using arithmetic mean, standard deviation and t-test statistical methods. According to the results achieved from the data, students studying at Turkish Teaching Departments they take Lecturing Techniques II: Writing Training the effect of writing courses are as follows: A significant difference between the groups was found per term and end of the period attitude among (non-school writing, writing readiness, and take care to write / give importance to the sub dimensions). And was found no significant difference the sub dimension ready to write presence