BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, cilt.17, sa.35, ss.844-869, 2022 (Hakemli Dergi)
Bu çalışmanın amacı ortaokul öğrencilerinin uzay ve uzay araştırmalarına ilişkin
görüşlerini belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda bu çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden
fenomenoloji (olgubilim) deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, 2020-2021 eğitim
öğretim yılında Mersin İli Toroslar ilçesinde öğrenim gören sekiz ortaokul öğrencisinden
oluşmaktadır. Bu çalışmada veriler açık uçlu yarı yapılandırılmış sorulardan oluşan
görüşmeler yolu ile toplanmıştır. Verilerin analizinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır.
Araştırma sonucunda; ortaokul öğrencilerinin uzay kavramına ilişkin çeşitli görüşlerinin
olduğu, ortaokul öğrencilerinin uzayı merak ettikleri, uzaya gitmek istedikleri, uzaya ilişkin
uzayda yaşam, karadelikler, yeni gezegen gibi öğrenmek istedikleri şeylerin olduğu ve uzay ile
ilgili araştırma yapmayı istedikleri sonucuna ulaşılmıştır. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda
fen bilimleri derslerinde uzay ve çalışmalarına ilişkin belgesellere, filmlere ve güncel
çalışmaların görüntülerine yer verilmesi, fen bilimleri dersinde uzayın somutlaştırılması,
materyal kullanımının çoğaltılması, okullarda uzay kulüpleri kurulması önerisinde
bulunulabilir.