KONUM TABANLI MOBİL UYGULAMA ÖRNEĞİ: ASTRA TRACKER


Creative Commons License

Altuntaş B., Emek Ş., Yılmaz M., Karaağaç A.

10. TÜRKİYE ULUSAL FOTOGRAMETRİ VE UZAKTAN ALGILAMA BİRLİĞİ TEKNİK SEMPOZYUMU , Aksaray, Türkiye, 25 - 27 Nisan 2019, ss.285-286

  • Basıldığı Şehir: Aksaray
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.285-286

Özet

Günümüz mobil oyunlarında gerçekçilik, rekabet avantajı sağlayan önemli özelliklerden bir tanesidir. Geleneksel yöntemlerle

gerçekçi bir karakter ya da sahne tasarımı için yoğun uğraş ve zaman gereklidir. Bu nedenle, yüksek gerçeklik hissi sağlarken

kısa üretim sürecine sahip bir iş akışı arayışı tasarımcıları diğer disiplinlerden gelecek çözüm arayışına sürüklemiştir. Bu

çalışmada, mobil konum servislerini kullanan bir mobil oyun geliştirilmiştir. Bu mobil uygulamada, son kullanıcılar

vatandaşlardır. Kullanıcı oturumu açtığında kendi konumunu ve haritada belli yerlerine yerleştirilmiş sembollerin konumunu

görmektedir. Kullanıcı bu sembollerin bulunduğu konuma giderek bu sembolü toplar. Böylelikle puan hanesine +1 puan

eklenir. Toplanmış olan puana ait sembol oradan bir süreliğine kaybolur. Bu uygulamanın asıl amacı kullanıcıların ticari olarak

belli konumlara gelmelerini sağlamaktır. Sembollerin konumlarına gelen kullanıcıların bir mekanı veya o konumda fiziksel

olarak bulunan reklamları görmeleri amaçlanmaktadır. Örneğin yeni açılan mağazanın tanıtımı için o mağazaya giren tüm

kullanıcılar belli sayıda puan kazanacaklardır. Kullanıcılar bu puanlar sayesinde çeşitli ödüller, indirimler ve çekilişe katılım

hakları kazanacaklardır. Mobil uygulama yaygın olarak kullanılan mobil işletim sistemlerinde biri olan Android için Kotlin

kullanılarak geliştirilmiştir.