ERCİYES ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ DERGİSİ, sa.34, ss.25-49, 2014 (Hakemli Dergi)
Ara
ştırmanın amacı, MEB’e bağlı bağımsız anaokulu ve anasınıflarında görev
yapan okul öncesi ö
ğretmenlerinin öğretim yöntemleri hakkındaki görüşlerini ortaya
koymakt
ır. Araştırma, nitel araştırma tekniklerinden biri olan olgubilim çalışmasıdır.
Ara
ştırma kapsamında veriler görüşme tekniği ile elde edilmiştir. Araştırmada verilerin
toplanmas
ı için araştırmacılar tarafından hazırlanmış yarı yapılandırılmış sorulardan oluşan
görü
şme formu kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Ankara ve Kayseri’de devlet
anaokulu ve anas
ınıflarında görev yapan 31 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır.
Ara
ştırma sonucunda okul öncesi öğretmenlerinin özel öğretim yöntemlerini gerekli
gördükleri; özel ö
ğretim yöntemlerinden en çok drama ve beyin fırtınası tekniğini
kulland
ıkları; özel öğretim yöntemlerinin çocukların başta kalıcı öğrenmeyi sağlama,
yarat
ıcı düşünmeyi geliştirme vb. yönlerine fayda sağladığı; öğretmenlerin özel öğrenme
yöntemlerini kullanma gerekçelerinin olumsuz davran
ışları önlemek olduğu ve
ö
ğretmenlerin, özel öğretim yöntemlerini uygularken çocukların dikkatlerinin çabuk
da
ğılması, süre ve materyal sıkıntısı yaşandığı, ailelerin sürece yeterince katılmadığı
yönünde sorunlarla kar
şılaştıkları sonucuna ulaşılmıştır.
Anahtar Kelimeler:
Okul Öncesi Eğitim, Özel Öğretim Yöntemleri.
PRESCHOOL TEACHERS’ OPINIONS ABOUT TEACHING METHODS
Abstract
The purpose of this study is to deliver the opinions of preschool teachers, who
work in public preschools, about teaching methods. The study follows phenomenological
method which is a qualitative research technique. Data are collected with interview
technique. In this study in order to collect data, semi structured interview form prepared by
researchers is used. The study group consists of 31 preschool teachers who work in public
preschools in Ankara and Kayseri. As a result of this study it is found that preschool
hers consider special teaching methods necessary; they use mostly drama and brain
storming techniques; they think that special teaching methods are beneficial for permanent
learning and creative thinking; the purpose of applying special teaching methods is to
prevent negative behaviors; and teachers face problems while applying special teaching
methods such as distraction of children, time and material shortage, and lack of
participation of families.
Key Words:
Preschool education, phenomenological methods.