OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN KULLANDIKLARI ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ


Güven G., Ahi B., Tan S., KARABULUT R.

ERCİYES ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ DERGİSİ, sa.34, ss.25-49, 2014 (Hakemli Dergi)

Özet

Ara

 

ştırmanın amacı, MEB’e bağlı bağımsız anaokulu ve anasınıflarında görev

yapan okul öncesi ö

 

ğretmenlerinin öğretim yöntemleri hakkındaki görüşlerini ortaya

koymakt

 

ır. Araştırma, nitel araştırma tekniklerinden biri olan olgubilim çalışmasıdır.

Ara

 

ştırma kapsamında veriler görüşme tekniği ile elde edilmiştir. Araştırmada verilerin

toplanmas

 

ı için araştırmacılar tarafından hazırlanmış yarı yapılandırılmış sorulardan oluşan

görü

 

şme formu kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Ankara ve Kayseri’de devlet

anaokulu ve anas

 

ınıflarında görev yapan 31 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır.

Ara

 

ştırma sonucunda okul öncesi öğretmenlerinin özel öğretim yöntemlerini gerekli

gördükleri; özel ö

 

ğretim yöntemlerinden en çok drama ve beyin fırtınası tekniğini

kulland

 

ıkları; özel öğretim yöntemlerinin çocukların başta kalıcı öğrenmeyi sağlama,

yarat

 

ıcı düşünmeyi geliştirme vb. yönlerine fayda sağladığı; öğretmenlerin özel öğrenme

yöntemlerini kullanma gerekçelerinin olumsuz davran

 

ışları önlemek olduğu ve

ö

 

ğretmenlerin, özel öğretim yöntemlerini uygularken çocukların dikkatlerinin çabuk

da

 

ğılması, süre ve materyal sıkıntısı yaşandığı, ailelerin sürece yeterince katılmadığı

yönünde sorunlarla kar

 

şılaştıkları sonucuna ulaşılmıştır.

Anahtar Kelimeler:

 

 

Okul Öncesi Eğitim, Özel Öğretim Yöntemleri.

PRESCHOOL TEACHERS’ OPINIONS ABOUT TEACHING METHODS

Abstract

The purpose of this study is to deliver the opinions of preschool teachers, who

work in public preschools, about teaching methods. The study follows phenomenological

method which is a qualitative research technique. Data are collected with interview

technique. In this study in order to collect data, semi structured interview form prepared by

researchers is used. The study group consists of 31 preschool teachers who work in public

 

 

preschools in Ankara and Kayseri. As a result of this study it is found that preschool

hers consider special teaching methods necessary; they use mostly drama and brain

storming techniques; they think that special teaching methods are beneficial for permanent

learning and creative thinking; the purpose of applying special teaching methods is to

prevent negative behaviors; and teachers face problems while applying special teaching

methods such as distraction of children, time and material shortage, and lack of

participation of families.

Key Words:

 

 

Preschool education, phenomenological methods.