Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, cilt.11, sa.1, ss.168-186, 2025 (TRDizin)
Bu çalışmada, ergenlerin okulda öznel iyi oluş düzeyleri ile anksiyete, stres ve depresyon düzeylerinin kariyer
uyum yetenekleri üzerine etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma kapsamında, 2023-2024 Eğitim
Öğretim döneminde İstanbul ilinde öğrenim gören 264 öğrenciye ulaşılmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilere
'Kişisel Bilgi Formu', 'Kariyer Uyum Yetenekleri Ölçeği', 'Kısa Okulda Öznel İyi Oluş Ölçeği' ve 'Depresyon,
Stres, Anksiyete Ölçeği' uygulanmıştır. Çalışmada bağımlı değişken olarak 'kariyer uyum yetenekleri'
kavramı belirlenmiştir. Bağımsız değişkenler ise 'okulda öznel iyi oluş' ve 'depresyon, anksiyete, stres' olarak
tanımlanmıştır. Yapılan analizler sonucunda, 'Ergenler İçin Kısa Okulda Öznel İyi Oluş Ölçeği' ile 'Kariyer
Uyum Yetenekleri Ölçeği' verileri arasında düşük düzeyde pozitif bir ilişki tespit edilmiştir. Ayrıca, 'Ergenler
İçin Kısa Okulda Öznel İyi Oluş Ölçeği' puanları ile 'Depresyon, Anksiyete, Stres Ölçeği' puanları arasında
düşük düzeyde negatif bir ilişki bulunmuştur. Standardize edilmiş regresyon katsayısına (β) göre, bağımsız
değişkenlerden 'Ergenler İçin Kısa Okulda Öznel İyi Oluş' etkisinin anlamlı olduğu, ancak 'Depresyon,
Anksiyete, Stres' etkisinin anlamlı olmadığı görülmüştür. Bu model, öğrencilerin 'Ergenler İçin Kısa Okulda
Öznel İyi Oluş' puanları arttıkça 'Kariyer Uyum Yeteneklerinin' de artacağını göstermektedir.