3. International Conference on Materials Science, Mechanical and Automotive Engineerings and Technology (IMSMATEC'20), Nevşehir, Türkiye, 24 - 26 Haziran 2020, ss.39-42
Hava taşıtlarında mevcut durumda kontrol yüzeylerinin konumlandırılmasında mekanik ve hidrolik sistemler kullanılmaktadır. Bu sistemlerin sağladığı avantajların yanı sıra önemli bazı dezavantajları bulunmaktadır. Hava araçlarına kullanılan mevcut sistemlerin çok komponentli yapıları ve yüksek ağırlıkları başlıca dezavantajlarındandır. Bu dezavantajların ortadan kaldırılmasına yönelik olarak bu çalışmada pnömatik yapay kas (PYK) kullanım imkanı incelenmiştir. Deneysel uygulamada 2 adet PYK zincir dişli mekanizması ile ortak hareket üretecek şekilde bir araya getirilmiştir. Bu şekilde bir açısal hareket elde edilmiş olup, bu açısal hareket hava aracı spoylerinde konumlandırma için kullanılmıştır. Oluşturulan sistem mevcut sistemlerle karşılaştırıldığında tüm sistemlerden daha hafif ve basit yapılı olmuştur. Sistem çalışma esnasında oluşan sıcaklık artışı ve buna bağlı konumlandırma hassasiyetinde oluşan değişimler yönünden deneysel olarak incelenmiştir.
Currently, mechanical and hydraulic systems are used for positioning control surfaces in aircraft. In addition to the advantages provided by these systems, there are some important disadvantages. The multi-component
structures and high weights of existing systems used in aircraft are their main disadvantages. In order to
eliminate these disadvantages, this study examined the possibility of using pneumatic artificial muscle (PAM). In experimental practice, it was combined with 2 PAM sprockets to produce joint motion. An angular motion is
obtained in this way, which is used for positioning in the aircraft spoiler. Compared to existing systems, the
created system has been lighter and simpler than all systems. The system has been experimentally examined in terms of temperature increase during the operation and the changes in the positioning accuracy associated with it..