Altın Çöpe Düşse Değerini Kaybeder mi, Tenekeyi Parlatsan Çeyrek Altın Eder mi? Algılanan Değer Ölçekleri, Altın mı-Teneke mi? Geçerlilik ve Güvenilirlik Tartışması


Creative Commons License

Koçak G. N. , Çeşmeci N.

12. Ulusal Turizm Kongresi, Düzce, Türkiye, 30 Kasım - 04 Aralık 2011, ss.232-241

  • Basıldığı Şehir: Düzce
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.232-241

Özet

Bu çalışmanın temel amacı, literatürde yaygın atıf alan üç “algılanan değer” ölçeğini güvenilirlik ve geçerlilik açısından karşılaştırmalı olarak incelemektir. Turizm ürünü tüketicilerine uygun olarak, Petrick tarafından geliştirilen (2002) SERV-PERVAL ölçeği, Sanchez vd. tarafından geliştirilen (2006) GLOVAL ölçeği ve Sanchez-Fernandez vd. tarafından geliştirilen (2009) CVS ölçeği ele alınmıştır. GLOVAL ve CVS’de, önerilen ölçeklerin incelenen “algılanan değer” yapısını açıklama gücünün net bir şekilde belirtilmemiş olması bir sorundur. Bunun dışında bu ölçeklerde tekrarlanabilirliği sağlama açısında yetersiz raporlama diğer bir sorun alanıdır. SERV-PERVAL ölçeğinin turizmde algılanan değer çalışmaları için iyi bir başlangıç noktası olduğu değerlendirilmektedir.Bu çalışma; araştırmalarında daha önce geliştirilmiş ölçekleri uyarlayarak kullanacak araştırmacılar için ölçek seçiminin nasıl yapılabileceği konusunda da yol gösterici olabilir.