AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ 4. ULUSLARARASI AKDENİZ SANAT SEMPOZYUMU, Antalya, Türkiye, 2 - 03 Mayıs 2019, cilt.0, sa.0, ss.0-1
Bu
çalışma, animasyon eğitimi için yenilikçi teknolojilere dayalı ders önerileri
ve ilgili teknolojilerin animasyon endüstrisindeki kullanımını konu almaktadır.
Çalışmanın amacı animasyon üretim sürecine, sonuç ürün kalitesine ve bağlantılı
olarak animasyon eğitimine olumlu yönde etki edebilecek özellikle fen ve
mühendislik alanlarında yapılan çalışmaların sanat ve tasarım alanlarına
potansiyel katkılarını ve olası entegrasyon yollarını tartışmaktır.
Çalışmada
kullanılan veriler, Erasmus+ Yüksek Öğretim Alanında Stratejik Ortaklıklar
Projeleri başlığı altında Erciyes Üniversitesi adına yürütülmekte olan “Animasyon
Eğitiminde Yenilikçi bir Müfredat Tasarımı için İşbirliği” başlıklı ve
2017-1-TR01-KA203-046117 numaralı Avrupa Birliği Projesi kapsamında; sektör
görüşmeleri, anket uygulaması, ulus ötesi proje toplantıları, literatür
taraması ve mevcut yerli ve yabancı müfredat analizi sonucunda elde edilmiştir.
Çalışma
sonucunda dijital sanat, animasyon, modelleme, sanal iskeletlendirme
yöntemlerine yönelik VR tabanlı yenilikçi dersler önerilmiştir. Ayrıca
fotogrametri, optik sensörler, görüntü işleme gibi yöntem ve teknolojilerin
kullanıldığı, artırılmış gerçeklik, hareket yakalama ve gerçek dünya
nesnelerinin yüzey geometrisini analizi ve sayısallaştırması ile ilgili toplam
altı ders önerilmiş ve tanıtılmıştır.
Anahtar Kelimeler:
Sanal Gerçeklik, Animasyon Eğitimi, Dijital Sanat, Fotogrametri, Artırılmış
Gerçeklik, Dijital Dönüşüm.
This study embarks upon the use of innovative
technologies for animation education and the use of related technologies in the
animation industry. The aim of this study is to discuss potential contributions
of studies principally in science and engineering to the fields of art and
design which can have a positive impact on animation production process,
quality of the final product and animation education accordingly and their
possible means of integration.
The data used in this study
were obtained from sector interviews, questionnaires, transnational project meetings,
literature review and analysis of current domestic and foreign curriculum
within the scope of European Union Project entitled "Collaboration to
Design an Innovative Curriculum for Animation Education” with 2017-1-TR01-KA203-046117
project ID carried out on
behalf of Erciyes University under the title of Erasmus+ Strategic Partnerships
Projects in the field of Higher Education.
As a result of the study, a
VR-based innovative courses for digital art, animation, modeling and virtual rig
methods is proposed. In addition, a total of six courses are proposed and
introduced on augmented reality, motion capture and surface geometry analysis
and digitization of real-world objects in which methods such as photogrammetry,
optical sensors, image processing are included.
Keywords: Virtual Reality, Animation Education, Digital Art,
Photogrammetry, Augmented Reality.