MADDE ve ISI ÜNİTESİ BAŞARI TESTİ GELİŞTİRME ÇALIŞMASI


Creative Commons License

Kaplan E., Bektaş O., Karaca M.

Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.63, ss.78-116, 2022 (Hakemli Dergi)

Özet

Bu çalışma altıncı sınıf madde ve ısı ünitesine yönelik, geçerli ve güvenilir başarı testi geliştirmeyi amaçlamıştır. Testin geliştirilmesi süreci nicel araştırmanın tarama desenine uygun olarak yürütülmüştür. Araştırmanın örneklemini Kayseri ilinde bulunan 143 altıncı sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Veriler, SPSS, LISREL ve Factor programları kullanılarak analiz edilmiştir. AFA ile iki faktörlü 17 soruluk yapı belirlenmiş olup, testin KMO değeri 0,93 olarak hesaplanmış ve bu iki faktörlü yapının toplam varyansın %53’ünü açıkladığı tespit edilmiştir. Elde edilen bu yapı DFA ile doğrulanmıştır. Testin güçlük ve ayırt edicilik indekslerinin orta düzeyde olduğu tespit edilmiş olup ilişkisiz örneklemler t testi ile üst grup ile alt grup arasında anlamlı farklılıkla doğrulanmıştır. Testin güvenirlik katsayısı 0,81 olarak hesaplanmıştır. Sonuç olarak, ortaokul öğrencilerinin “Madde ve Isı” ünitesine yönelik başarı düzeylerini belirlemek veya öğrenme eksikliklerini gidermek için hem araştırmacılar hem de öğretmenler tarafından kullanılabilecek geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı geliştirilmiştir.