Lisansüstü Eğitim Gören Türkçe Öğretmenlerinin Yazılı Sınav Sorusu Yazabilme Yeterlikleri


Creative Commons License

GÖÇER A.

Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, sa.17, ss.41-57, 2016 (Hakemli Dergi) identifier

Özet

Bu araştırmanın amacı, lisansüstü eğitim gören Türkçe öğretmenlerinin sınav sorusu yazma yeterliklerine yönelik durum tespiti yapmaktır. Bu amaçla, görüşmeler yapılarak katılımcıların sınav sorusu yazma yeterlikleri ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Araştırma sonucuna göre, lisans eğitimi sürecinin soru yazım teknikleri konusunda oluşturacağı hazırbulunuşluğun önemine değinen katılımcılar, soru hazırlamada işbirliği, kıdem ve deneyimin önemli olduğunu vurgulamışlardır. Katılımcılar soru hazırlarken; soru tarzlarının çeşitliliği, kapsam geçerliğine uygunluk, soruların geçerlik ve güvenirliği, karşılık geldiği bilişsel düzeyler vb. unsurlara dikkat ettiklerini belirtmişlerdir. Katılımcılar, ölçme ve değerlendirmenin, eğitimdeki yeri, amacı, işlevi ve yararları konusunda yeterli bir bilince sahiptirler ve yazılı sınav sorularını çoğunlukla kendileri hazırlamaktadır
The purpose of this research is to make identifying condition the graduate teacher Turkish trainees for writing proficiency exam questions. For this purpose, the participants through interviews exam questions focused on revealing the writing proficiency. According to the results of the research, participants are altered to create the readiness of the importance of undergraduate education process in question writing techniques. And they emphasized cooperation in preparing questions, it is important to seniority and experience. Participants stated that they pay attention to the elements preparing questions the variety of question types, suitability of content validity, reliability and validity of the questions, which corresponds to the cognitive levels etc. Participants have a sufficient awareness purpose, function and benefits of measurement and evaluation in education and mostly prepare their written exam questions