Sosyal Bilimlerde Çok Kistasli Karar Verme, İstatistiksel Analiz ve Yöneylem Araştırması Uygulamaları, Ahmet ERGÜLEN,Banu BOLAYIR, Editör, Gazi Yayın Dağıtım, Ankara, ss.161-178, 2023
Bu bölüm, Türkiye’deki ilköğretim kurumlarının performansını ölçmek ve değerlendirmek adına yöneylem araştırması yöntemlerinden yararlanmayı amaçlamaktadır. Özellikle aşağıdaki unsurları içeriyor olabilir (kitabın tam metni elimde olmadığı için genel çerçevesi şuna benziyor):
İlköğretim kurumlarının performans göstergeleri ve kriterlerinin belirlenmesi: örneğin öğretmen-başına düşen öğrenci sayısı, okullaşma oranı, öğrenci başarı düzeyi gibi.
Bu kurumların performanslarının kıstaslı veya çok kriterli karar-verme yöntemleri ve/veya yöneylem araştırması yaklaşımlarıyla değerlendirilmesi.
Bulgular üzerinden Türkiye eğitim sistemi bağlamında ilköğretim kurumlarının güçlü ve zayıf yönlerinin ortaya konması.
Sonuç olarak politika önerileri veya iyileştirme önerileri sunulması.
Kitapta ilgili bölüm “Yöneylem Araştırması” başlığı altında yer almakta ve ilköğretim düzeyine odaklanmaktadır.